پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

خانه های حاشیه نشینان کرج و اصفهان سند دار می شود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
خانه های حاشیه نشینان کرج و اصفهان سند دار می شود

معاون وزارت راه و شهرسازی گفت: دفاتر تسهیلگری باید در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری، از تمام ظرفیت ها برای تسهیل امور در امر بازآفرینی شهری استفاده کنند.

معاون وزارت راه و شهرسازی گفت: دفاتر تسهیلگری باید در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری، از تمام ظرفیت ها برای تسهیل امور در امر بازآفرینی شهری استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت بازآفرینی شهری، مهدی عبوری در نشست مشترک معاونین وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی گفت: دفاتر تسهیلگری در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری بایستی از تمام ظرفیت‌ها برای تسهیل امور در امر بازآفرینی شهری استفاده کنند و باید رابطه مردم با کنشگران حاشیه‌نشینی را تسهیل نمایند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ستادهای بازآفرینی شهری پایدار در سطح ملی، استانی و شهرستانی باعث هم افزایی در اجرای اقدامات مشترک بین کلیه عوامل، مسئولان و کنشگران ذیربط در بافت‌های ناکارآمد شهری می‌گردند، اظهارداشت: فاقد سند بودن اکثر املاک واقع در سکونتگاه‌های غیررسمی، باعث وقفه در اعطای تسهیلات دولتی در قالب وام و بسته‌های تشویقی در سکونتگاه‌های غیررسمی شده بود، بر همین اساس در آخرین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار مقرر شد تا با همکاری دستگاه‌های مرتبط، برای املاک واقع در حاشیه شهرهای کرج، بوشهر، زنجان، بندرعباس و محله همت آباد شهر اصفهان و محلات غیررسمی شهر سبزوار بصورت مشروط سند صادر شود و این اقدام برای اولین بار با عزم دفاتر تسهیلگری و پیگیری این دفاتر به تصویب رسید.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به اینکه موضوع توانمندسازی و ساماندهی نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط می‌باشد، ابراز داشت: دفاتر تسهیل‌گری نقش پررنگی در هماهنگی میان این دستگاه‌ها در حوزه بازآفرینی شهری برعهده دارند، در واقع این دفاتر باید زمینه جلب اعتماد همگان را فراهم کنند و باعث مشارکت حداکثری مردم و دستگاه‌ها در توسعه محله شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ورود به حاشیه شهرها و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است، اظهارداشت: ایجاد زمینه برای ورود دستگاه‌ها به محلات جهت نوسازی مسکن و حوزه تأمین خدمات از جمله وظایف دفاتر تسهیل‌گری به شمار می‌آید، که بایستی از طریق تعامل دفاتر با مردم و دولت صورت پذیرد.

عبوری تاکید کرد، نقش دفاتر تسهیلگری در هماهنگی دستگاه‌های دولتی، حاکمیتی و سازمان‌های مردم نهاد می‌بایست بسیار پر رنگ باشد و با احصاء نیازهای ساکنین سکونتگاه‌های غیررسمی، زمینه را برای اقدام مشترک فراهم نمایند، اما نباید دفاتر تسهیل گری نقش اجرایی داشته باشند.