شنبه 1 اردیبهشت 1403

خانواده 5 هزار نفری عشایر البرز حافظان امنیت غذایی کشور هستند / نقدینگی و خرید تضمینی؛ حلقه مفقوده تولیدات عشایر

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
خانواده 5 هزار نفری عشایر البرز حافظان امنیت غذایی کشور هستند / نقدینگی و خرید تضمینی؛ حلقه مفقوده تولیدات عشایر

علیرضا عباسی گفت: عشایر غیور کشور با دامداری، تولید محصولات کشاورزی، لبنیات و صنایع دستی سهم بزرگی در رفع نیازهای کشور دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، علیرضا عباسی امروز سه شنبه در دیدار با عشایر استان البرز، آنها را حافظان امنیت غذایی کشور دانست و گفت: استان البرز 860 خانواده عشایر با جمعیت 5 هزار نفری دارد که روزانه 6 هزار و 800 تن شیر و 3 هزار و 800 تن گوشت گوسفندی تولید می کنند.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: عشایر غیور کشور با دامداری، تولید محصولات کشاورزی، لبنیات و صنایع دستی سهم بزرگی در رفع نیازهای کشور دارند اما با مشکلاتی چون نقدینگی، خرید تضمینی و بازارسازی برای محصولاتشان مواجه هستند. عباسی با تاکید بر اینکه غالب دغدغه های عشایر ریشه انسانی دارد، تصریح کرد: عدم داشتن بازار مالی مناسب برای عرضه تولیدات لبنی، گوشتی، صنایع دامی، گردشگری و عدم تامین زنجیره تولید یا عوامل طبیعی نظیر خسارت سیل، رانش زمین، از بین رفتن جاده ها و بالا آمدن آب رودخانه ها از جمله مشکلات آنها است. در پایان این دیدار عشایر استان البرز در هر دو حوزه انسانی و عوامل طبیعی مسائل و مشکلاتی را مطرح کردند و نماینده مردم کرج در مجلس اظهار امیدواری کرد که با رفع موانع تولید و پشتیبانی های مورد نیاز به حل مشکلات عشایر و افزایش تولید کشور کمک کند.

انتهای پیام /