شنبه 1 اردیبهشت 1403

خشم ائتلاف سعودی با حملات کور به صنعا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خشم ائتلاف سعودی با حملات کور به صنعا

تهران - ایرنا - ائتلاف سعودی خشمگین از مورد هدف قرار گرفتن روز دوشنبه تأسیسات نفتی شرکت نفتی آرامکو در جده، امروز (جمعه) بی‌هدف و دیوانه وار مناطق مختلف در صنعا؛ پایتخت یمن را بمباران کرده است.

به گزارش ایرنا از المیادین، حملات چنان شدید بوده است که به گفته شاهدان دود از مرکز شهر صنعا از دورترین نقطه دیده می شود.

براساس این گزارش، پادگان "الصمع" در شهرستان "ارحب" در صنعا هدف بمباران بوده است و پرواز جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در آسمان صنعا همچنان ادامه دارد.

این گزارش می‌افزاید که پادگان "ریمه حمید" در شهرستان "سنحان" در جنوب صنعا نیز سه نوبت هدف بمباران جنگنده‌های متجاوز سعودی قرار گرفته است.

المیادین اعلام کرد که به نظر می‌رسد که ائتلاف سعودی مخزن نفت شرکت ملی نفت یمن را هدف قرار داده است. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که ائتلاف سعودی اجازه ورد کشتی‌های حامل نفت و فرآورده‌های نفتی را به یمن نمی‌دهد، مسأله‌ای که بخش‌های مختلف این کشور فقیر از جمله بخش بهداشت و حمل و نقل را با مشکلات عدیده روبرو میکند. توقیف کشتی‌های حامل نفت و فرآورده‌های نفتی همچنین جان بیش از 26 میلیون یمنی را به خطر انداخته است و توان عملیاتی بخش‌های مختلف یمن را به شدت تهدید و موجب توقف آنها خواهد شد، اقدامی که مغایر با تمام قوانین بین‌المللی و انسانی است.

ارتش یمن صبح دوشنبه این هفته با موشک «قدس 2» پالایشگاه آرامکو در شهر جده عربستان سعودی را هدف قرار داد.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که یگان موشکی ارتش موفق شد با استفاده از موشک قدس 2 ایستگاه توزیع نفت شرکت نفتی آرامکو عربستان را در بندر جده هدف قرار دهد.

بر اساس بیانیه ای که بامداد دوشنبه از سوی سخنگوی نیروهای مسلح یمن منتشر شد این حمله موشکی که با استفاده از موشک های هدایت پذیر قدس 2 انجام شد موفقیت آمیز بود.

سریع تاکید کرد که موشک دقیقا به محلی که از پیش تعیین شده بود اصابت کرد و خودروهای آتش نشانی و آمبولانس ها به طرف محل اصابت در رفت و آمد هستند.

وی تصریح کرد که این حمله در پاسخ به ادامه تجاوز و محاصره یمن و نیز وعده نیروهای مسلح مبنی بر انجام عملیات گسترده در عمق خاک عربستان انجام شد.

*س_برچسب‌ها_س*