یک‌شنبه 8 مهر 1403

خشونت و نژادپرستی ماهیت اصلی آمریکا است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خشونت و نژادپرستی ماهیت اصلی آمریکا است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در پیامی با محکوم کردن رفتار ضدبشری اخیر دولت آمریکا، خشونت، تبعیض و نژادپرستی را ماهیت اصلی این کشور عنوان کرد.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در این پیام که نسخه‌ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده است: فجایع بزرگ و ضدبشری بسیاری روزهای اخیر گذشته در ایالت‌ها مختلف آمریکا اتفاق افتاده اما برخی قصد دارند این مهم را خشونت فردی پلیس عنوان کنند در صورتی که خشونت و نژادپرستی ماهیت اصلی آمریکا است و ملت‌های مختلف جهان به این مهم باور دارند.

وی اظهار کرده است: با وجود محدودیت‌های خبری که از سوی دولت و سیاستمداران آمریکا ایجاد شده و انعکاس اخبار و جریانات داخلی آمریکا به سختی انجام می‌شود، اما، برخی صحنه‌ها از جمله قتل سیاه پوست مظلوم بسیار دلخراش و جانگداز است که این اتفاق‌ها چهره واقعی آمریکا و دولت ترامپ را به جهانیان نشان می‌دهد.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از این پیام افزوده است: بهترین دلیل برای این رفتارهای ضد بشری و ضد اخلاقی انحطاط اخلاقی و حقوقی استکبار جهانی است و زورگویی و زورگیری نشانه ضعف این قدرت پوشالی است و افول در آینده نزدیک در انتظار آن است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این پیام آورده است: ایالات متحده آمریکا که ادعای ابرقدرتی جهان را داشت در مقابل عوامل طبیعی عادی مثل شیوع کرونا ویروس درمانده شد و بیشترین آمار مبتلایان و فوت شده‌عا مربوط به این کشور است و امروز هم در مقابل نارضایتی عمومی درمانده شده تا جایی که ارتش را به خیابان‌ها کشانده و کوچکترین اعتراضی از سوی مردم را با شلک گلوله پاسخ می‌دهد.

آیت‌الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از این پیام عنوان کرده است: آنچه که امروز در خیابان‌های شهرهای گوناگون آمریکا و ایالت‌های مختلف این کشور اتفاق می‌افتد مایه تاسف است و تفکر تبعیض نژادی که مایه تضییع حقوق انسانی است در این کشور تاثربرانگیز است.

وی در ادامه این پیام آیادآور شده است: این در حالی است که ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی از طوایف، مذاهب، ادیان و قبایل مختلف در کمال صلح و آرامش و بدون هیچ کدورت و مشکلی در کنار هم زندگی می‌کنند و با احترام متقابل به حقوق و عقیده یکدیگر نقش مهمی در اقتدار و عزت نظام اسلامی ایفا می‌کنند.

آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار کرده است: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران براساس آموزه‌های قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) و با هدف اجرای عدالت اجتماعی و مواسات شکل گرفته و بر همین اساس در تمامی مشکلات و مسائل پیش رو بدون کوچکترین محدودیت موفق و سربلند بیرون می‌آید.

امام جمعه اراک در این پیام آورده است: تبعیض نژادی از مهمترین آسیب‌هایی است که همواره جوامع مختلف به آن دچار بوده‌اند و قرآن کریم برای زدودن آن در حوزه نظری و معرفتی، تصویری صحیح و شفاف از خلقت انسان ها و راز تفاوت آنان، معیار ارزش‌گذاری انسان ها و جهان شمولی اسلام به دست می دهد و با پایه‌گذاری مناسباتی چون اتحاد همه جانبه، عدل و مهرورزی به مردم، ایجاد پیوند زوجیت میان نژادهای مختلف، تعاون بر اساس نیکی و تقوا، و عمومی سازی فرهنگ مشورت را اولویت‌قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی درگذشت «رمضان عبدالله» را تسلیت گفت

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با صدور پیامی به زیاد نخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و مردم مجاهد و مظلوم این کشور، درگذشت رمضان عبدالله دبیرکل اسبق این جنبش را تسلیت گفت.

آیت الله دری نجف آبادی در این پیام آورده است: «رمضان عبدالله الشلح» نقش موثری در جریان مقاومت فلسطین و بیت‌المقدس داشت و با ایمان به محور مقاومت روابط فلسطین با سوریه، ایران و حزب‌الله را مستحکم کرد و نام پرآوازه آن مجاهد وارسته در کنار همه شهیدان راه مقاومت به‌خصوص «شهید دکتر فتحی شقاقی» خواهد درخشید.

وی در بخش دیگری از این پیام عنوان کرده است: مجاهدت‌ها و مواضع صریح و شفاف مرحوم رمضان عبدالله الشلح از ایشان یک رهبر خردمند و متفکر ساخته بود که عمر پربرکت خود را وقف مقابله با رژیم صهیونیستی کرد و بسیاری از توطه‌ها و دسیسه‌های مزدوران اسرائیلی را خنثی کرد.

*س_برچسب‌ها_س*