جمعه 31 فروردین 1403

خطیبی: / کاپیتان‌های تیم ملی با نظر من جذب تراکتور شدند

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
خطیبی: / کاپیتان‌های تیم ملی با نظر من جذب تراکتور شدند

رسول خطیبی می‌گوید باشگاه تراکتور بهترین شرایط را برای سرمربیان خارجی مهیا می‌کند و زمانی که وضعیت مالی خوبی ندارد به سراغ او می‌رود.

به گزارش "ورزش سه"، رسول خطیبی در حاشیه انتخابات هیئت فوتبال آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران حاضر شد و صحبت های جالبی را به زبان آورد؛ او در ابتدای صحبت هایش نسبت به نحوه برگزاری انتخابات انتقاد کرد و سپس گلایه هایی را در خصوص برخوردی که در تراکتور با او شده، مطرح کرد.

خطیبی با دلخوری گفت مسئولان تراکتور هر زمانی که پول نیست او می‌خواهند و زمانی که وضعیت مالی بهبود پیدا می‌کند با او قطع همکاری می‌کنند.

* ششگلانی با ایده های جدید به فوتبال استان کمک کند خطیبی در ابتدا درباره انتخابات هیئت فوتبال گفت: جو خیلی خوب و سالمی بود؛ از آقای دکتر ماجدی تشکر می‌کنم که با وجود اینکه باید به سوئیس می‌رفتند، مسافرت خود را کنسل کردند و در مجمع حضور یافتند. از مدیرکل ورزش و جوانان، عزیزانی که حق رای داشتند و رسانه ها تشکر می‌کنم. یکی از کاندیداها انصراف داده بودند ولی هم آقای ششگلانی و هم آقای نجف‌زاده از جنس ورزش و فوتبالی بودند. آقای نجف‌زاده هم یک آدم کاربلد است اما آقای ششگلانی هم در استان از تجربیات خیلی خوبی برخوردار است؛ به ایشان تبریک می‌گویم و امیدوارم با تجربه ای که در این سال ها کسب کرده‌اند، در ادامه راه هم موفق بشوند و با ایده ها و متد های جدید به فوتبال آذربایجان کمک کنند.

* اساسنامه هیئت فوتبال و فدراسیون باید تغییر کند او با گلایه از روند انتخابات هیئت فوتبال و همچنین فدراسیون عنوان کرد: نمی توانم بگویم که به چه کسی رای دادم اما من همیشه گفته‌ام روند انتخابات غلط است و همه هم این را می‌گویند. اساسنامه باید تغییر کند تا رقابت، شیرین شود و بسیاری شرکت کنند. اینکا کسانی که راس هستند، خودشان رای دهنده ها را انتخاب می‌کنند جذابیت ندارد. فکر می‌کنم حتی روند فدراسیون فوتبال هم باید تغییر کند چون کسانی را که رای می‌دهند، خود رئیس فدراسیون انتخاب کرده است. اساسنامه هیئت فوتبال و فدراسیون باید تغییر کند و من این مسئله را چندین سال پیش هم گفتم. انشاالله روند تغییر کند و فوتبالی ها بتوانند رقابت کنند؛ با این روند کسی در انتخابات شرکت نمی‌کند چون از ابتدا مشخص شده چه کسی انتخاب شده است. با این حال خوشحالم که آقای ششگلانی انتخاب شدند چون شخص دیگری نبود و ایشان تجربه کافی را دارند اما آرزو دارم در آینده بتوانند با روش های جدید و به روز، اجرا شود و بیشتر به تیم ها و باشگاه کمک کنند. فوتبال آذربایجان در حال حاضر استپ کرده است؛ مشکلات تراکتور، ماشین سازی و.... امیدوارم این شرایط مثل دهه 70 که ما سه تیم در فوتبال ایران داشتیم، سر و سامان بگیرد.

* با نامه ثابت کنید من بازیکنان را نخواستیم زمانی که خبرنگاران درباره شرایط تراکتور از خطیبی سوال کردند او در پاسخ گفت: قطعا امسال تیم خوبی بسته شده و از امکانات خوبی هم برخوردار هستند. هر زمانی که ما می‌آییم می‌گویند پول نیست و پنجره ها بسته است و پول بازیکنان نمی‌دهند و بازیکنانی مثل مسعود شجاعی و اشکان و احسان می‌روند؛ زمان ما پول هایشان را ندادند و بازیکنان هم حق و حقوق‌شان را می‌خواهستند و رفتند اما همه فکر کردند ما این بازیکنان را کنار گذاشتیم. باشگاه یک نامه بیاورد و نشان بدهند که رسول خطیبی درخواست کرده این بازیکن را نمی‌خواهم؛ من اولین بار است صحبت می‌کنیم و می‌گویم من در آن زمان هیچ بازیکنی را بیرون نگذاشتم.

* کاپیتان های تیم ملی را من به تراکتور آوردم سرمربی سابق تراکتور با اشاره به اینکه او جذب سه کاپیتان تیم ملی را به زنوزی پیشنهاد کرده گفت: باشگاه، آقای زنوزی و بازیکنان می‌دانند که مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی آمدند با نظر من آمدند؛ درست است آن زمان هیچ کاره بودم اما اولین بازی فصل بود که آقای توشاک آمده بود و آقای زنوزی بعد از بازی به من زنگ زدند و گفتند تیم را چطور دیدی؟ گفتم اگر ناراحت نمی‌شوی بگویم تیم شما لول و شخصیت بالایی ندارد. گفت باید چه کار کنم؟ گفتم چند بازیکن ملی‌پوش مثل اشکان و احسان و مسعود بیاور‌. گفت می‌آیند؟ گفتم صحبت می‌کنم. من زنگ زدم و ارتباط برقرار کردم؛ این بازیکنان را خودم به تراکتور آوردم. می‌خواهم هواداران بدانند اینکه من هیچ بازیکنی را از تراکتور کنار نگذاشتیم؛ حق و حقوق بازیکنان را ندادند و رفتند. زمانی که ما می‌آییم می‌گویند آقای خطیبی بیا، پول نیست! هر زمانی که پول هست مربیان خارجی می‌آورند و همه چیز مهیا می‌کنند و ما هم خراب می‌شویم.

* پول نیست خطیبی بیا، پول هست خطیبی برو! خطیبی ادامه داد: من سال قبل زمانی که از آلومینیوم جدا شدم تیمم پنجم جدول بود و بهترین شرایط را داشت؛ به من زنگ زدند و به خاطر اینکه فردا نگویند رسول خطیبی به شهر خودش پشت کرد، آن وضعیت خوب را رها کردم و در 4-5 ماه که به تراکتور آمدم حدود 6 میلیارد ضرر کردم. آقایان بیایند از جیب خودشان 50 میلیون خرج کنند؛ من 6 میلیارد ضرر کردم و منتی هم نیست و به خاطر شهرم و تراکتور بوده اما قدردان باشیم. 20 روز قبل از بازی های آسیایی من را خواستند؛ تیمی که خودم نبسته بودم و پولی هم دریافت نکرده بود. آمدم و آن تیم را بعد از 6 سال در آسیا بدون باخت به مرحله بعد بردیم. پس از آن دوباره به بازیکنان پاداش و دستمزد ندادند. هر زمانی که پول نیست رسول خطیبی بیا، هر موقع پول هست رسول خطیبی برو مربی بیاوریم و پنجره را باز کنیم و بازیکن بیاوریم. انتظار داریم که امسال شرایط خوب باشد.

* تراکتور باید با تیم های ایرانی بازی می‌کرد او درباره عملکرد تراکتور در بازی اول بیان کرد: بردیف قوی و با ابهتی است؛ اولین بازی است و نمی‌توانیم بگوییم خوب است یه خیر اما در کل 20 دقیقه پایانی بازی اول، چیزی است که هواداران و فوتبال‌دوستان آذربایجان می‌خواهند؛ امیدوارم به روند خوب خودشان ادامه بدهند. بردیف فوتبال ایران را نمی‌شناسد و یک ایرادی که می‌توانم به باشگاه بگیرم این است که ایشان باید پیش از فصل حداقل 3-4 بازی دوستانه با تیم های ایرانی انجام می‌داد تا کیفیت تیم های ایرانی را ارزیابی کند. فکر می کنم این مسئله مقداری به تیم ضربه بزند که البته به مرور زمین این مسئله حل شود.

* زنوزی زمانی که ما هستیم خرج نمی‌کند خطیبی در پایان در پاسخ به اینکه آیا از زنوزی گله دارد یا خیر گفت: زمانی که ما هستیم خرج نمی کند اما بالاخره از جیب خودش خرج می‌کند. در آینده به این سوال پاسخ خواهم داد.