پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

خواستار استفاده از دانش ایرانی ها در ساخت مترو هستیم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
خواستار استفاده از دانش ایرانی ها در ساخت مترو هستیم

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، صبح امروز نصیف جاسم الخطابی استاندار کربلای معلی، شهردار این شهر و هیئت همراه از خط یک مترو بازدید کردند و در طول این سفر زیرزمینی از نزدیک با چگونگی سرویس‌دهی شرکت بهره‌برداری مترو تهران به شهروندان آشنا شدند. مهندس آزادی قائم‌مقام عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در این بازدید ضمن خوشامدگویی توضیحاتی را در خصوص معرفی خطوط، نحوه خدمات‌رسانی...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، صبح امروز نصیف جاسم الخطابی استاندار کربلای معلی، شهردار این شهر و هیئت همراه از خط یک مترو بازدید کردند و در طول این سفر زیرزمینی از نزدیک با چگونگی سرویس‌دهی شرکت بهره‌برداری مترو تهران به شهروندان آشنا شدند.

مهندس آزادی قائم‌مقام عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در این بازدید ضمن خوشامدگویی توضیحاتی را در خصوص معرفی خطوط، نحوه خدمات‌رسانی و امکانات شرکت بهره‌برداری مترو ارائه کرد. استاندار کربلا نیز در پایان این بازدید به صحبت‌هایی که با مسئولین جمهوری اسلامی ایران مبنی بر انتقال تجربیات در حوزه‌های مختلف داشتند اشاره کرد و گفت: صنعت مترو جزو صنایع با فن آوری بالا به‌حساب می‌آید. توانمندی جمهوری اسلامی ایران در ساخت و توسعه مترو با استفاده از توان مهندسی و ظرفیت شرکت‌های ایرانی، قابل‌تحسین است.

نصیف جاسم الخطابی افزود: ساخت مترو در تهران سابقه زیادی ندارد، اما گستردگی خطوط و برنامه‌ریزی حرکت قطار‌های متروی تهران در مقایسه با مترو‌های اروپا که از نزدیک دیده‌ام بسیار قابل‌توجه است.

همچنین ذوق هنری که مردم تهران دارند این شهر را بسیار زیبا کرده است و این زیبایی و هنر در ایستگاه‌های مترو نیز به چشم می‌خورد.

وی در ادامه افزود: خواستار استفاده از تجربیات متروی تهران هستیم اگرچه به‌خاطر شرایط خاک شهر کربلا، امکان ساخت مترو به‌صورت زیرزمینی وجود ندارد، اما برای ساخت مترو بر روی زمین منتظر حضور تیم متخصص از تهران هستیم. استاندار کربلای معلی در ادامه با بیان اینکه سامانه کنترل ترافیک کربلا قدیمی است گفت: هرساله مراسم‌های متعددی در شهر کربلا برگزار می‌شود که شاهد حضور میلیونی افراد و ترافیک هستیم و باتوجه‌به تعاملات خوبی که بین ما و شهرداری تهران برقرار شده است امیدواریم بتوانیم از دانش و تجربه مرکز کنترل ترافیک معاونت حمل و ترافیک شهرداری تهران استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین حسینی شاهد ورود بیش از یک میلیون و 800 هزار خودرو هستیم و ان شاالله تیم متخصصان جمهوری اسلامی ایران برای بروز رسانی سامانه کنترل ترافیک کربلا وارد این شهر خواهد شد تا بتوانیم ترافیک را کنترل کنیم.