جمعه 10 فروردین 1403

خودروهای امدادی خدماتی همدان نیازمند نوسازی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خودروهای امدادی خدماتی همدان نیازمند نوسازی است

همدان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: خودروهای امدادی خدماتی این استان به ویژه در حوزه راه و شهرسازی و شهرداری‌ها نیاز به نوسازی دارند.

علیمردان طالبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا یکی از دغدغه های کنونی را فرسودگی ماشین آلات دانست و افزود: بسیاری از خودروهای مورد استفاده در نهادهای امدادی و خدماتی به علت بالا بودن سن ناوگان، فرسوده هستند و نیاز به تعمیر دارند.

طالبی ادامه داد: اما به علت کاهش اعتبارات و افزایش قیمت‌ها نمی توان خودروهای جدید را جایگزین ناوگان فرسوده کرد حتی هزینه تعمیر این وسایل نیز بسیار بالا است در حالیکه برای رویاروی با بحران به ویژه سیل نیازمند خودروهای مجهز هستیم.

وی اظهار داشت: با این وجود همچنان با نزدیک شدن به فصل پاییز و آغاز بارش‌ها دستگاه‌ها از آمادگی برای مدیریت سیل احتمالی خبر دادند که البته تجربیات ناشی از سیل سال 98 نیز توان و آمادگی نهادهای مسوول برای رویاروی با سیل را افزایش داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اضافه کرد: به دنبال وقوع سیل سال گذشته، لایروبی به خوبی صورت گرفت همچنین شهرداری‌های این استان طرح جمع‌آوری، کنترل و هدایت آب‌های سطحی را شروع کردند.

طالبی یکی از دغدغه های مدیریت بحران را انسداد مسیر آب از سوی مردم عنوان کرد و گفت: همه ساله رعایت نکردن نظافت شهری و ریختن زباله و مصالح ساختمانی در مسیر آب موجب مسدود شدن مسیر و بروز مشکلاتی می‌شود.

وی افزود: برخی از روستانشینان فضولات حیوانی و پسماندها را داخل جوی آب و مسیر فاضلاب می‌ریزند که این اقدام منجر به اخلال در شبکه فاضلاب، آبگرفتگی و روان شدن آب داخل معابر و مناطق مسکونی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان بیان کرد: علاوه بر رعایت نکردن نظافت شهری، مسدود کردن مسیر آبراهه و قرار دادن لوله‌ای با قطر کم در مسیر آن موجب آبگرفتگی شده در حالیکه توجه به این مولفه‌ها موجب می شود حتی در صورت بروز سیل با استفاده از تجهیزات و نیروی کمتر خسارت سیل را به حداقل رساند.

*س_برچسب‌ها_س*