چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

255 خودرو در خراسان جنوبی به طور رایگان گازسوز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
255 خودرو در خراسان جنوبی به طور رایگان گازسوز شد

بیرجند - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: 255 خودرو در سراسر استان در قالب اجرای طرح گازسوز کردن خودروهای عمومی به صورت رایگان دوگانه‌سوز شد.

قربانعلی مردانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مالکان خودروهای عمومی می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه " www.gcr.niopdc.ir " درخواست خود را برای گازسوز کردن خودرو ثبت کنند.

وی گفت: صاحبان خودروهای عمومی در استان خراسان جنوبی می‌توانند پس از ثبت‌نام در این سامانه برای احراز هویت و پلاک، کارگاه مورد نظر را برای گازسوز کردن خودرو خود انتخاب کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی بیان کرد: خودروهای ناوگان عمومی تک‌سوز شامل تاکسی‌ها، ون و وانت‌بارها به طور صد درصد رایگان دوگانه‌سوز می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه گازسوز کردن خودروهای عمومی برعهده وزارت نفت و شرکت پخش فراورده‌های نفتی است که با تولیدکنندگان مخازن و کیت قرارداد بسته شده و این شرکت‌ها با کارگاه‌های مجاز قرارداد می‌بندند و براساس درخواست‌ها مخازن را برای آنها ارسال می‌کنند.

مردانی یادآور شد: 2 کارگاه گازسوز کردن خودرو در خراسان جنوبی فعال است.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های‌نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه ظرفیت اولیه کارگاه‌ها برای گازسوز کردن خودروهای عمومی در نظر گرفته شده است گفت: ظرفیت هر کارگاه برای گازسوز کردن روزانه حدود 10 دستگاه خودرو است.

وی افزود: 595 متقاضی برای دوگانه سوز کردن خودرو در سامانه اعلام شده استان خراسان جنوبی ثبت‌نام کردند که از این تعداد 255 خودرو گاز سوز شد و بقیه درخواست‌ها با اولویت در ثبت‌نام اجرایی می‌شود.

مردانی گفت: 72 تا 96 ساعت پس از ثبت درخواست برای گازسوز کردن خودرو در سامانه، درخواست‌ها رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به رعایت استانداردهای لازم در کارگاه‌ها و نظارت کامل اداره استاندارد بر تمامی مراحل تبدیل تصریح کرد: هیچ نگرانی بابت ایمنی خودروهای تبدیلی وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به 24 جایگاه CNG موجود در استان، وضعیت بسیار مناسبی از لحاظ تعداد جایگاه در استان داریم و در حال حاضر کمتر از 30 درصد ظرفیت جایگاه‌ها در حال بهره‌برداری است و اضافه شدن تعداد خودروها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: در مراحل بعدی مسافربرهای شخصی از جمله تاکسی‌های تلفنی و اینترنتی و مسافربرهای بین شهری نیز مشمول این طرح می‌شوند.

*س_برچسب‌ها_س*