جمعه 31 فروردین 1403

خیران 120 تلفن همراه و تبلت برای دانش‌آموزان مهریز تهیه کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خیران 120 تلفن همراه و تبلت برای دانش‌آموزان مهریز تهیه کردند

یزد - ایرنا - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهریز گفت: با همکاری خیران 120 دستگاه تبلت و گوشی هوشمند نلفن همراه مناسب برای برگزاری کلاس‌های غیرحضوری تهیه و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند شهرستان گذاشته شد.

احمد ایزدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به ارزش ریالی این وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان افزود: تهیه لوازم مورد نیاز دانش آموزان به خصوص در بخش مرکزی مهریز جزو برنامه محوری این نهاد حمایتی است.

وی با اشاره به اینکه هنوز به همکاری خیران نیکوکار برای تهیه تبلت و گوشی هوشمند تلفن همراه برای افراد واجد شرایط نیاز است، ادامه داد: خیران برای تهیه وسایل مورد نیاز به این نهاد و مراکز نیکوکاری منطقه مراجعه کنند.

همچنین مدیر آموزش و پرورش مهریز 23 آبان امسال به ایرنا گفته بود: از سوی خیران با اهدا 2 میلیارد و 500 میلیون ریال 100 دستگاه گوشی تلفن هوشمند تهیه شد و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گرفت.

سید کاظم حسینی با اشاره به اینکه توزیع تلفن همراه برای فراگیری آموزش‌های برخط (آنلاین) دانش‌آموزان ضروری است افزود: خیران برای تامین تجهیزات مورد نیاز و کمک به تحصیل آینده‌سازان همکاری کنند.

شهرستان مهریز با 107 مدرسه 12 هزار دانش‌آموز دارد که از این تعداد 280 نفر آنها زیرپوشش کمیته امداد هستند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که تاکنون یک میلیون و سه هزار بیمار قطعی مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شده اند که با فوت 358 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در 24 ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی این بیماری در ایران به 49 هزار و 348 نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر 13 آذر 1399 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 13 هزار و 922 بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد هزار و 921 نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون 699 هزار و 315 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و پنج هزار و 824 نفر از افراد تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون 6 میلیون و 256 هزار آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است.

لاری افزود: در حال حاضر 64 شهرستان از لحاظ شیوع کرونا قرمز، 278 شهرستان نارنجی و 106 شهرستان هم در وضعیت زرد قرار دارد، در مناطق زرد چهار نفر بستری به ازای 100 هزار نفر، در شهرستان های نارنجی 6 نفر بستری به ازای 100 هزار نفر و در شهرستان های قرمز نیز 10 نفر بستری به ازای 100 هزار نفر در نظر گرفته شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: روند کاهش موارد مرگ کووید 19 نشان دهنده عزم ملی برای شکست این بیماری است که علاوه بر رعایت دقیق پروتکل ها نیازمند همکاری مداوم مردم و دستگاه های اجرایی است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.

محدودیت‌های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در 448 شهر شامل 160 شهر با وضعیت قرمز، 208 شهر با وضعیت نارنجی و 80 شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*