سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

خیر البرزی ساخت یک مدرسه را آغاز کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خیر البرزی ساخت یک مدرسه را آغاز کرد

کرج - ایرنا - مجتبی کولیوند از خیرین استان البرز عصر جمعه در آیینی ساخت یک واحد آموزشی را در آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج آغاز کرد.

این خیرنیک اندیش به یاد والده و خواهر گرانقدرشان مرحومه خانم ها مستوره و خورشید کولیوند مدرسه 9 کلاسه را در منطقه کم برخوردارشاهین ویلای کرج می سازد.

زیربنای این مدرسه 1800 مترمربع است که در 2 طبقه از محل اعتبارات خیری - مشارکتی ساخته می شود.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه سازاستان البرزدراین آیین گفت: خشت گذاری طرحی نو برای کم کردن سایه کمبود فضای آموزشی است که لازم است همه برای اثربخشی بودن آن تلاش کنیم.

حسن مهرانی با اشاره به اینکه استان البرزبه هشت هزار و 200 کلاس درس جدید نیاز دارد، افزود: این استان بالاترین رشد دانش آموزی را در کشور دارد درحالی که زیرساخت های آموزشی آن متناسب با نیازها رشد نکرده است.

وی افزود: به همت خیرین سال گذشته 10 مدرسه در زیربنای هشت هزار و 150 متر مربع درآموزش و پرورش نواحی 2 و سه کرج و شهرستان های اشتهارد، ساوجبلاغ و نظرآباد احداث شد.

وی با بیان اینکه با ساخت این مدارس 85 کلاس درس به فضای آموزشی استان البرزاضافه شد، خاطرنشان کرد: تا کنون پنج مدرسه ساخته شده خیرین تحویل آموزش و پرورش داده شده و مابقی تا شروع سال تحصیلی جدید واگذار می شود.

مهرانی افزود: برای 95 درصد شهرک های ساخته شده یا درحال احداث البرز فضای آموزشی پیش بینی نشده است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرزادامه داد: این استان سالانه به ساخت 400 کلاس درس جدید دارد تا تراکم دانش آموزی درآن بالا نرود در حالی که تراکم دانش آموزی البرز در سال تحصیلی 99-98 بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج اظهارداشت: مهم ترین استراتژی این طرح فرهنگ سازی است که درقدم اول درنظر دارد فرهنگ مدرسه‌سازی را درمیان اقشارمختلف جامعه به عنوان یک حرکت نو با مشارکت همگان توسعه دهد.

مراد مالمیربیان داشت: جلب مشارکت شرکت ها و بخش خصوصی، سازمان های مردم نهاد، دولتی و ایجاد شبکه داوطلبان مدرسه سازازدیگر اهداف این طرح است که باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه آموزش و پرورش به حوزه خیرین، نگاهی راهبردی است، خاطرنشان کرد: برای حفظ و توسعه ظرفیت های ارزشمند مردمی درامرمقدس مدرسه سازی باید فرهنگ مشارکت وسرعت بخشی درمدرسه سازی را گسترش دهیم که طرح خشت گذاری ازجمله این راهکاراست.

وی به نقش اثربخش بانوان درجامعه پرداخت و اضافه کرد: حضور بانوان یک ظرفیت بسیارمهم است زیرا بانوان درنهادهای اجتماعی و به ویژه درکانون مقدس خانواده نقش‌آفرین هستند که درطرح تحولی خشت گذاری می توانند عملکرد خوبی داشته باشند.

آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج با داشتن 123 هزار دانش آموز و 6 هزار معلم و کادر اجرایی پر جمعیت ترین آمار دانش آموزی را به خود اختصاص داده است.

استان البرز 500 هزار دانش آموزدارد.

*س_برچسب‌ها_س*