یک‌شنبه 8 مهر 1403

دارایی و ثروت

دارایی و ثروت

وب‌گاه منیبان

مدیرعامل بانک مسکن جزئیات افزاش 2 برابری سقف تسهیلات خرید مسکن را که از محل اوراق ممتاز افزایش یافته را اعلام کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت حقوق بازنشستگان، گفت: شخص رئیس جمهوری به وضعیت معیشتی و حقوق بازنشستگان بسیار حساس است و در جلسه‌ای تاکید داشت که هزینه‌های یک فرد بازنشسته از یک کارمند شاغل بیشتر است. دولت به هیچ وجه موافق کاهش حقوق بازنشسته ها نیست و اگر برداشتی اینچنین از لایحه برنامه هفتم توسعه شده صحیح نیست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

محقق دانشگاه ییل در زمینه ثبات مالی و محقق مدعو در مرکز «تأمین مالی جایگزین» کمبریج در مقاله‌ای برای نشریه فارین پالیسی به پیدایش روبل روسیه، فراز و نشیب‌های آن و رابطه پول ملی این کشور با دستگاه حاکمیت تزاری، کمونیستی و روسیه مدرن می‌پردازد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: امروز قیمت سکه در بازار افزایش را تجربه کرد.

وب‌گاه گسترش

پلتفرم اطلاعاتی بلاک چین TRM Labs اخیراً گزارشی را منتشر کرده است که در آن استفاده روزافزون از ارزهای دیجیتال توسط وابستگان دولت اسلامی عراق و سوریه (داعش) در سراسر آسیا را برجسته کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در مورد قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت گفت: هرچند مطابق صلاحیتی که مجلس شورای اسلامی به شورای رقابت داده، این نهاد مستقل است اما ضروری است با هماهنگی و تعامل با نهادهایی که مسئول مهار تورم هستند، اقدام شود یا تصمیمی اتخاذ گردد.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی دولت با اشاره کاهش 2.5 درصدی نرخ تورم نقطه به نقطه در تیرماه گفت: از تورم 60 درصدی به تورم نقطه نقطه زیر 40 درصدی رسیده‌ایم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: قیمت طلا 18 عیار امروز در بازار تهران سیر صعودی را در پیش گرفت.

خبرگزاری مهر

مدیرعامل بانک مسکن جزئیات افزایش 2 برابری سقف تسهیلات خرید مسکن را اعلام کرد.

خبرگزاری تسنیم

با تغییر هر وزیر در آموزش‌وپرورش، اجرای همه برنامه‌های مصوب وزیر قبلی که برای تولید و به بار نشستن آنها زحمات زیادی صرف شده بود، از دستور کار خارج می‌شود و در اثر مواجه مکرر نیروها با برنامه‌های جدید، نیروها دچار فرسایش و خستگی روانی می‌شوند.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه اقتصاد نیوز

قیمت طلا 18 عیار امروز مسیر رشد را دنبال کرد.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی دولت ضمن اشاره به عدم وجود رانت خبری در خصوص جلسه 17 اردیبهشت دولت، نرخ 7 هزار تومانی خوراک گاز پتروشیمی را حاصل بررسی کمیسیون های تخصصی و همچنین نمایندگان مجلس دانست و از عزم دولت بر اعمال آن خبر داد.

وب‌گاه 55 آنلاین

«رکود تورمی»، شاید یکی از ترسناک‌ترین واژه‌هایی باشد که یک اقتصاددان با آن برخورد می‌کند. رکود تورمی به وضعیتی گفته می‌شود که همزمان با افزایش قیمت‌ها حجم اقتصاد و تولید نیز کاهش می‌یابد. در این وضعیت چنانچه بخواهیم هر یک را کنترل کنیم، دیگری را تشدید کرده‌ایم. به بیان ساده‌تر راهکار مقابله با تورم یک سیاست انقباضی است که رکود را عمیق‌تر خواهد کرد، در آن‌سو نیز سیاست‌هایی که به تولید...

خبرگزاری تسنیم

تصویب 468 مجوز دستگاه‌های اجرایی و 93 کاربرگ مجوزهای اصناف و همچنین رسیدن تعداد کلی مجوزهای مصوب در سال 1401 به عدد 3 هزار و 415 مجوز از مهم‌ترین نتایج نشست‌های هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار در سال گذشته بود.