یک‌شنبه 8 مهر 1403

دارایی و ثروت

دارایی و ثروت

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دیروز سرمایه گذاران حقیقی حدود 120 میلیارد تومان پول هم به بازار تزریق کردند که رقم بزرگی نیست، اما از آنجا که منجر به قطع روند خروج پول شده است، می توان آن را اتفاق مثبتی دانست.

وب‌گاه فرارو

این روز‌ها بحث اضافه برداشت‌ها یا بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی بسیار زیاد شده است. این عوامل دست به دست هم داده اند تا رشد پایه پولی نیز افزایش معنی داری داشته باشد. برای حل این مشکلات باید از یک سو اجازه دست درازی دولت به منابع بانک‌ها داده نشود و از سوی دیگر بانک‌های بد و پرریسک یا بانک‌هایی که نمی‌توانند تراز مالی خود را حفظ کنند، جریمه شوند یا برخورد سنگینی با این بانک‌ها انجام شود.

خبرگزاری دانشجو

با وجود مصوبه پنجاه و چهارمین جلسه هیئت مقررات زدایی مبنی بر الزام یک هفته‌ای صدور مجوزهای لازم برای ترخیص کالا از گمرک، به نظر نمی‌رسد پیگیری در خصوص تاخیر حدود یک ساله سازمان دامپزشکی برای صدور مجوز واردات محموله گوشت برزیلی انجام شده باشد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

متاسفانه این‌طور است که مشهد یک کدخدا می‌خواهد، اما نه برای کدخدایی، بلکه برای اینکه همه‌چیز را گردن او بیندازند و خرابی‌ها را به او نسبت بدهند. زمان مرحوم طبسی هم همین بود، قبل از انقلاب هم همین بود. گروه‌های سیاسی کم‌کاری خودشان را گردن ما می‌اندازند. این‌جور موارد را حاضرم مورد به مورد جواب بدهم.

وب‌گاه خبر آنلاین

رییس سازمان برنامه و بودجه در توییتی، از میزان تورم ماهانه و تورم نقطه به نقطه خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

علم الهدی گفت: مردم خطبه‌های ما را گوش نمی‌دهند، نمازجمعه هم که شرکت نمی‌کنند و حتی خطبه‌ها را از تلویزیون گوش نمی‌دهند ولی در عوض هر چیزی که دیگران نوشتند و آن را تیتر کردند، همان را به حساب ما می‌گذارند.

وب‌گاه گسترش

معاملات روز گذشته بورس نشان داد هیجانی که اخیرا در بازار سهام ایجاد شده بود فروکش کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

هم میهن نوشت: بررسی روند سرمایه‌گذاری در بخش مسکن طی یک دهه گذشته نشان می‌دهد که 100هزار میلیارد تومان از حجم سرمایه‌گذاری در این بخش کم شده است.

خبرگزاری تسنیم

با توجه به مصوبه سال 1398 سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، قیمت‌گذاری کالا در رویه واردات در برابر صادرات خود باید براساس نرخ اسکناس سنا در زمان ترخیص انجام شود با این وجود طی یک سال اخیر قیمت‌گذاری آیفون‌های وارداتی براساس نرخ بازار آزاد انجام شده است.

وب‌گاه گسترش

رئیس قوه قضائیه گفت: دولت مسئله بورس را برای مردم تبیین کند و توضیح دهد تا مردم بدانند در ادامه مسیر و برای آینده خود باید چه کار کنند.

خبرگزاری تسنیم

کارشناس مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: گزارش تفسیری مدیریت، یک عنصر مهم در اطلاع‌رسانی به بازار سرمایه و متمم و مکمل صورت‌های مالی است و ارائه آن همراه با صورت‌های مالی منجر به تصمیم‌گیری بهتر استفاده‌کنندگان می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

در حالی که تورم کنترل نشده و دستمزد فعلی تنها جوابگوی 30 درصد هزینه کارگران است نمایندگان کارگری خواستار تشکیل جلسه شورای عالی کار برای بررسی دوباره حداقل مزد هستند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی تاکنون برای یک میلیون و 785 هزار واحد زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تامین شده است. تعداد 442 هزار و 948 واحد دارای قرارداد با سازنده، تعداد 325 هزار و 756 واحد دارای پروانه ساختمانی، تعداد 181 هزار و 701 واحد اتمام فونداسیون انجام شده است. همچنین تعداد 37 هزار و 736 واحد مسکونی به بانک مسکن جهت اخذ تسهیلات...