سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

دانشجویان به عنوان دیده‌بانان بانشاط اجتماع، باید پشتیبانی شوند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
دانشجویان به عنوان دیده‌بانان بانشاط اجتماع، باید پشتیبانی شوند

رئیس جهاد دانشگاهی بر پشتیبانی از دانشجویان به عنوان دیده‌بانان با نشاط و پرانرژی اجتماع تأکید کرد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در پیامی به مناسبت 16 آذر، روز دانشجو، بر پشتیبانی از دانشجویان به عنوان دیده‌بانان با نشاط و پرانرژی اجتماع تأکید کرد.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شانزده آذرماه، روز معرفی و بازنمائی دانشجوی طراز انقلاب اسلامی و ایران بزرگ است؛ روز سخن گفتن از دانشجویان بیدار، فعال، حافظ استقلال کشور، دلبسته پیشرفت علمی ایران، پیشرو، آرمان خواه، ضدسلطه، مؤثر و گفتمان‌ساز؛ اما این روز بزرگ در عین حال، برای مراجع تصمیم ساز، مسئولان متولی و همه ما یادآور این نکته مهم است که دانشجویان به عنوان دیده‌بانان با نشاط و پرانرژی اجتماع، باید پشتیبانی شوند و مجموعه‌های فرهنگی فعال در ساحت دانشگاه با مغتنم شمردن این ظرفیت عظیم و با تبیین مبتکرانه به یاری دانشجویان بشتابند و مسیر راه آنان را برای پذیرفتن نقش گفتمان‌سازی آراسته به نقد منصفانه و آزادی بیان آسان کنند.

امروز، جوانان پرشور دانشجو به رغم مشکلات و نابسامانی‌ها و حجم عظیم یأس پراکنی دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن، علاقه‌مند به ایفای نقش خود در پیشرفت کشور هستند و شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌ها و اقدامات آن ها گواه این موضوع است.

از سوی دیگر بروز و ظهور نمونه‌های خوب از مطالبه گری و حرکت در مسیر گفتمان‌سازی، نشان از جریان متحرک و با نشاط جنبش‌های دانشجویی دارد. این جریان مبارک را باید قدر دانست و آن را تقویت کرد.

در آستانه فرارسیدن روز دانشجو با استمداد از ذات باری تعالی برای مهیا شدن شرایط و بازگشت همه دانشجویان عزیز به دانشگاه‌ها و تشکیل جمع‌ها و محافل پرخیر و برکت دانشجویی، از خداوند متعال برای همه دست2اندرکاران، توفیق درک بهتر و شایسته‌تر نعمت بزرگ جوانان دانشجو و خدمت دلسوزانه به فرزندان عزیز میهن را مسألت می‌نمایم و شانزدهم آذرماه را به همه دانشجویان و خانواده‌های عزیز آنان تبریک گفته و سربلندی و موفقیتشان را آرزومندم.