جمعه 10 فروردین 1403

دانشگاه‌ها کارنامه خوبی در حوزه دفاع مقدس دارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانشگاه‌ها کارنامه خوبی در حوزه دفاع مقدس دارند

مشهد - ایرنا - رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشگاه‌های کشور و به ویژه این دانشگاه کارنامه بسیار خوبی در زمان دفاع مقدس ارائه کردند.

دکتر محمد کافی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دانشگاه در زمان آغاز هر عملیات شاهد اعزام صدها نفر از دانشجویان به سوی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات این دانشگاه، حضور بیش از 150 دانشجوی شهید در جمع شهدای دفاع مقدس است.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بعد از هشت سال جنگ تحمیلی نیز شاهد حضور دانشجویان بسیار در جبران خرابی‌های زمان جنگ و تلاش در دوره سازندگی بودیم.

وی افزود: هم اکنون نیز دانشگاه‌ها همکاری بسیار نزدیک در حوزه‌های دفاعی دارند و تلاش می‌شود نقش دانشگاه‌ها در حفظ و حراست از کیان کشور پر رنگ باشد.

دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان سومین مرکز آموزش عالی دیرقدمت ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز در گستره 300 هکتاری با برخورداری از 13 خوابگاه دانشجویی، امکانات رفاهی و خدماتی 25 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در 13 دانشکده و هفت پژوهشکده دارد.

همچنین بیش از 800 عضو هیأت علمی در قالب 60 گروه آموزشی در این دانشگاه مشغول تدریس هستند. دانشگاه فردوسی مشهد رتبه 470 را در بین 500 دانشگاه برتر دنیا در چارچوب "نظام رتبه‌بندی لایدن 2019" کسب کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*