سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

دانش آموزان استثنایی را باور کنیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانش آموزان استثنایی را باور کنیم

کرج - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز گفت: دانش آموزان استثنایی دارای توانمندی های بسیاری هستند که باید آنان را باور کنیم.

عباس کشاورز روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهارداشت: یکی از محاسن اجرای بسته های تحولی حوزه آموزش و پرورش این است که پس از شناساندن توانمندی های دانش آموزان استثنایی به مردم اثبات می شود که این افراد توانمندی بسیاری دارند.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه باوجود محدودیت های حسی و حرکتی از توانمندی های عجیبی برخوردارند.

وی بیان داشت: افراد معلول بویژه در گروه سنی دانش آموزی حق برخورداری از یک زندگی مناسب و عادی از جمله بهره مندی از خدماتی همانند آموزش، بهداشت، مسکن، اشتغال، امکانات تفریحی، حقوق مدنی، سیاسی و کرامت انسانی را دارند.

وی تصریح کرد: 18 مدرسه استثنایی در البرز وجود دارد که از این تعداد 17 مدرسه به صورت دولتی و یک مدرسه نیز به صورت غیردولتی فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: 19 مرکز مشکلات ویژه یادگیری در استان وجود دارد که از این تعداد 10 مرکز به صورت دولتی، 9 مرکز به صورت غیردولتی فعالیت می کنند.

استان البرز یک هزار و 889 نفر دانش آموز استثنایی و 9 هزار و 223 نفر دانش آموز هم به صورت تلفیقی فراگیر در مدارس عادی دارد.

همه مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری البرز در این وضعیت کرونایی در فضای مجازی از طریق ایجاد گروه ها، کانال ها و پایگاه های آموزشی برای معلمان و اعضای توانبخشی مدارس فعالیت دارد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی البرز ادامه داد: راه اندازی استودیوی تولید محتوای آموزشی در اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، اهداء 114 تبلت و گوشی همراه هوشمند و تهیه و توزیع بسته های معیشتی به دانش آموزان نیازمند با کمک خیرین، راه اندازی مدرسه مجازی و تولید 800 فیلم و کلیپ آموزشی از دیگر اقدامات انجام شده در این استان است.

کشاورز گفت: کارگاه ها و دوره های ضمن خدمت معلمان از طریق آموزش های مجازی برای تولید محتوای آموزشی کیفی برای دانش آموزان استثنایی درحال اجراست.

در آموزش و پرورش استثنایی البرز وظایفی نیز برای حوزه های پرورشی، توانبخشی و تربیت بدنی تعریف شده که در این حوزه نیز معلمان و کارشناسان در حال تولید محتوای برخی کتب درسی برای تمام استان های کشور هستند.

وی تاکید کرد: برای دانش آموزانی که شرایط دسترسی به آموزش فضای مجازی را ندارند، بسته های آموزشی در مراکز مشکلات ویژه یادگیری و مدارس استثنایی تهیه و به والدین آنان تحویل داده شد.

*س_برچسب‌ها_س*
دانش آموزان استثنایی را باور کنیم 2