چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

دانش‌آموزان امانت مردم و نظام در مدارس هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانش‌آموزان امانت مردم و نظام در مدارس هستند

قم - ایرنا - تولیت حرم حضرت معصومه (س) با تاکید بر این‌که دانش‌آموزان امانت‌های مردم و نظام هستند، گفت: باید سیستم آموزش‌وپرورش به‌خوبی از این امانت‌ها مراقبت کند و آن‌ها را به‌درستی تعلیم دهد.

به گزارش دوشنبه‌شب پایگاه خبری آستان حضرت معصومه (س)، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش که ظهر امروز در حرم حضرت معصومه (س)، با اشاره به اهمیت زیارت و زیارت‌نامه حضرت معصومه (س)، افزود: این حرم و همه حرم‌های اهل‌بیت (ع) گنجی است که خداوند برای شیعیان قرار داده و اگر هر خدمتی به اهل‌بیت (ع) صورت بگیرد این خاندان مدیون کسی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه هم مردم و هم مسوولان باید از اهل‌بیت (ع) مدد بگیرند تا این بزرگواران راه را به ما نشان دهند، اضافه کرد: شفاعت اهل‌بیت (ع) شامل حال افرادی که هیچ حرکت و عمل صالحی انجام نداده باشند نمی‌شود، بنابراین ما باید نسبت به انجام عمل صالح و مدد گرفتن از اولیاء خدا اقدام کنیم و اگر کمبودی در اعمالمان بود می‌توانیم به شفاعت اهل‌بیت (ع) امیدوار باشیم.

وی در رابطه با اهمیت انتخاب مدیران صالح و شایسته برای انجام امور مهم کشور، گفت: علاوه بر مدیران اصلی کشور که باید از افراد صالح و کاردان باشند، افراد زیرمجموعه آن‌ها هم باید افراد همراه و دلسوز باشند، زیرا اگر زیرمجموعه‌ها از افراد ناصالح باشند کارها را مختل می‌کنند.

سعیدی ادامه داد: در پست‌های اصلی و تاثیرگذار باید افرادی قرار بگیرند که دلسوز، دارای قدرت اجرایی و دارای همت و اراده بر اجرای تصمیمات مفید باشند و اگر این امر رعایت شود نیت‌های خیر مسوولان رده بالا در تمام زیرمجموعه هم ساری و جاری خواهد شد.

وی با اشاره به روایتی، گفت: بسیاری از مدیران زیرمجموعه‌ها افرادی هستند که تابع فرامین مسوولان رده بالا هستند و خواسته مدیران ارشد را اجرا می‌کنند؛ ولی برخی افراد هم هستند که قلب‌های مریض دارند که باید مراقب بود از این افراد در پست‌های کلیدی استفاده نشود.

وی افزود: اگر از مناجات با خدا و مدد گرفتن از خدا و اهل‌بیت (ع) غافل نشوید و در اجرا هم با عزت و اقتدار عمل کنید، یقین بدانید دست یاری خدا با شما است و خداوند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند.

وزیر آموزش‌وپرورش روز دوشنبه در سفر به قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت‌وگو کرد./

*س_برچسب‌ها_س*