جمعه 10 فروردین 1403

دایره عمل قوه قضائیه در حوزه حقوق عامه باید گسترش یابد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دایره عمل قوه قضائیه در حوزه حقوق عامه باید گسترش یابد

فاطمه محمدبیگی گفت: دایره عمل قوه قضائیه در حوزه حقوق عامه باید از احیاء واحدهای تولیدی و رفع تصرف منابع طبیعی به عرصه‌های حساس سلامت، آموزش و محیط زیست و امر به معروف و نهی از منکر گسترش پیدا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، فاطمه محمدبیگی در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب قزوین که ظهر امروز در سالن اجتماعات دادگستری کل استان برگزار شد ضمن تبریک هفته قوه قضائیه اظهار کرد: رهبر انقلاب در دیدار سال گذشته با مسئولین قوه قضائیه چند نکته را عنوان کردند که احیاء حقوق عامه از جمله وظایف مهم قوه قضائیه محسوب می‌شود.

وی افزود: دایره عمل قوه قضائیه در حوزه حقوق عامه باید از احیاء واحدهای تولیدی و رفع تصرف منابع طبیعی به عرصه‌های حساس سلامت، آموزش و محیط زیست و امر به معروف و نهی از منکر گسترش پیدا کند. محمدبیگی بیان کرد: قوه قضائیه می‌تواند در تمامی شئونات از جنبه پیشگیری به صورت جدی وارد شود به طوری که در این حوزه شباهت زیادی با حوزه سلامت وجود دارد و هر چه برای پیشگیری زمان صرف شود قطعا نیازمندی ما به درمان کم خواهد شد. نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در پیشگیری از جرم و جنایت و ناهنجاری‌ها باید همه قوا دست به دست هم دهند. وی با بیان اینکه ما در صنایع و منابع طبیعی مشکلات بسیاری داریم، ادامه داد: پرونده‌های بسیاری در این حوزه را با همکاری رئیس کل دادگستری استان و دادستان سابق قزوین آغاز کرده و با حضور مسئولین و بازرسین استانی جلسات خوبی داشتیم که خوشبختانه موجب رفع بسیاری از مسائل شده که نیازداریم این راه را ادامه داده و تقویت کنیم. نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ورود قوه قضائیه به موضوع اوقاف و همکاری خوبی که با اداره اوقاف ایجاد شده اظهار کرد: ناهنجاری‌هایی در حوزه عفاف و حجاب دیده می‌شود که به عنوان مدعی‌العموم درخواست داریم که در مورد زندگی عفیفانه، حوزه طلاق و روابط زن و مرد به خوبی ورود پیدا کرده و با نمایندگان مردم و دیگر مسئولین مشورت خوبی داشته باشند. انتهای پیام /