چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

دبیرخانه سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری به میزبانی مراغه آغاز بکار کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دبیرخانه سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری به میزبانی مراغه آغاز بکار کرد

مراغه - ایرنا - دبیر علمی سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری گفت: این کنفرانس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه و با همکاری انجمن پدافند غیرعامل شمالغرب کشور در 29 اردیبهشت 1401 برگزار می‌شود و دبیرخانه آن نیز طی روزهای اخیر آغاز بکار کرد.

«بابک پورقهرمانی» روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جنگ نرم، دفاع سایبری، امنیت سایبری، اصول پدافند سایبری، دیپلماسی پدافند سایبری، مقابله با حملات سایبری، پیشگیری و صیانت سایبری، نسل آینده تهدیدهای سایبری، شناسایی حمله‌های آینده سایبری، بومی‌سازی پدافند سایبری و پاسخ در قبال حمله‌های سایبری از محورهای این کنفرانس ملی است.

به گفته وی از دیگر محورهای این رویداد علمی می‌توان به «سرمایه اجتماعی ملی و پدافند سایبری»، «سرمایه اجتماعی بین‌المللی و پدافند سایبری»، «زیست‌بوم سایبری و نقش آن در پدافند سایبری»، «نقش سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی در قلمرو پدافند سایبری»، «نقد و بررسی قوانین و مقررات دخلی در حوزه پدافند سایبری»، «نقد و بررسی قواعد و مقررات بین‌المللی در حوزه پدافند سایبری»، «اولویت‌های برخورد در قبال تهدیدهای سایبری» و سایر موضوعات مرتبط اشاره کرد.

وی اضافه کرد: «پدافند سایبری و پاندمی کوئید 19» محور ویژه سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری به شمار می‌رود و علاقه‌مندان به ارسال مقاله و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این کنفرانس به آدرس hamayesh.iau-maragheh.ac.ir/cyber1401/fa مراجعه کنند.

معاون علمی دانشگاه آزاداسلامی مراغه با بیان اینکه دو کنفرانس ملی نیز در این زمینه طی سال‌های 1395 و 1398 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری با تاخیر به دلیل شرایط کرونایی و در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه کار قرار گرفته است.

به گفته «پورقهرمانی» برگزاری این رویداد ملی فرصتی فراهم خواهد کرد تا اندیشمندان و محققان بتواند به تبادل افکار در زمینه پدافند سایبری بپردازند.

به گزارش ایرنا دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه سه هزار دانشجو و 110 عضو هیئت علمی تمام وقت دارد که در 9 رشته مقطع دکتری، 41 رشته کارشناسی ارشد و 48 رشته کارشناسی در حال تحصیل و تدریس هستند.

برچسب‌ها