پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در آذربایجان غربی آغاز به کار کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در آذربایجان غربی آغاز به کار کرد

ارومیه - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز به کار دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان گفت: این طرح ملی با ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی توسط جهاد دانشگاهی با ظرفیت 500 نفر در حال اجرا است.

امین رستم‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این طرح با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق کارآفرینی امید اجرا می‌شود، اظهار کرد: علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی می‌توانند با مراجعه به سایت inhb.ir نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم‌ها و اطلاعات مربوط اقدام کنند.

وی گفت: شرایط متقاضیان ثبت‌نام در طرح حداقل 18 سال سن، بومی استان محل ثبت‌نام، عدم اشتغال تمام‌وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

رییس جهاد دانشگاهی ادامه داد: متقاضیان پس از ثبت‌نام غربال‌گری و راستی آزمایی می‌شوند و سپس به متقاضیان آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پشتیبانان و کارآفرینان حوزه مشاغل خانگی نیز می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: از تمامی پشتیبانان، پیشرانان و تسهیلگران جهت استفاده از برنامه‌ها و تسهیلات این طرح ارزشمند در سطح استان جهت ثبت نام در این طرح دعوت به‌عمل می‌آید.

وی افزود: متقاضیانی که بعنوان پشتیبان هستند می‌توانند به آدرس دبیرخانه طرح به نشانی ارومیه، کیلومتر پنج جاده سلماس، فرعی کولق، مجتمع پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی جهت آشنایی با طرح و تسهیلات مدنظر مراجعه کنند.

رستم زاده به فرهنگ غلط دریافت وام در طرح های اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: در این طرح حسب تجارب گذشته سعی شده اطلاع رسانی به گونه‌ای باشد که افراد علاقه‌مند و جویای کار در این حوزه ثبت نام کنند تا شاهد اشتغال زایی واقعی و پایدار باشیم.

وی در رابطه با نقش مشاغل خانگی در اقتصاد کشور اظهار کرد: با توجه به نقش و اهمیت کسب و کارهای خانگی در رشد تولید و کمک به چرخه اقتصادی کشور، مشاغل خانگی باید جایگاه واقعی خود را در اقتصاد خانوارها پیدا کرده و نهادهای متولی نیز به توسعه آن کمک کنند.

قانون مشاغل خانگی که از سال 89 ابلاغ شد ظرفیت بسیار زیادی در کشور در حوزه‌های مختلف ایجاد کرد که دولت تدبیر و امید از این ظرفیت غافل نشده و پرداخت کارشناسانه‌ای به آن داشته است.

*س_برچسب‌ها_س*