پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

دبیر: برنامه راهبردی بزرگترین کار در فدراسیون کشتی است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
دبیر: برنامه راهبردی بزرگترین کار در فدراسیون کشتی است

نخستین جلسه اجرای برنامه راهبردی کشتی کشور در دفتر ریاست فدراسیون برگزار شد.

نخستین جلسه اجرای برنامه راهبردی کشتی کشور در دفتر ریاست فدراسیون برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در این جلسه که با حضور مسئولان بخش‌های مختلف فدراسیون و رسول نظری مشاور عالی و رئیس مرکز نظارت راهبردی برگزار شد، گفت: تهیه سند برنامه راهبردی کشتی جمهوری اسلامی ایران، بزرگترین کاری بود که در فدراسیون کشتی انجام شد.

وی ادامه داد: برای تهیه این سند کارشناسان حوزه‌های مختلف از جمله فنی، اجرایی و مالی ساعت‌ها وقت گذاشتند و برای بخش‌های مختلف فدراسیون اعم از تیم‌های ملی، انستیتو، لیگ، داوران، هیئت‌ها تا سال 2028 برنامه مشخص تدوین شده است.

دبیر تصریح کرد: نمی گویم این برنامه ایراد ندارد اما وظیفه بخش‌های مختلف فدراسیون و دکتر نظری است که با همکاری یکدیگر در اجرایی شدن این سند تلاش کنند و قطعاً در کار مشکلات آن نیز برطرف خواهد شد.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: برای عملکرد خود باید پاسخگو باشیم و باید سال به سال به اهداف تعیین شده در سند راهبردی دست یابیم، من نمی گویم باید صد درصد این برنامه محقق شود و اگر درصد قابل قبولی از آن نیز تحقق پیدا کند، کار خود را به درستی انجام داده‌ایم.

در ادامه نظری گفت: در پنج روز گذشته سند برنامه راهبری فدراسیون کشتی را به دقت مطالعه کردم و بر اساس دانش استراتژیک دنیا خروجی را از این سند برای اجرا تهیه کرده‌ام.

وی افزود: البته باید با همکاری واحدهای مختلف فدراسیون کشتی گام به گام نسبت به پیاده سازی برنامه‌ها اقدام کنیم و اگر ایراداتی هم دیده شد، نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنیم. نظرات کارشناسی حوزه‌های مختلف فدراسیون کشتی برای من بسیار مه است، چراکه برنامه‌ی تهیه شده باید با اهداف تطبیق داشته باشد.

مشاور عالی و رئیس مرکز نظارت راهبری فدراسیون کشتی اظهار داشت: یک برنامه‌ی استراتژیک به اقدام می‌رسد و ما باید با همکاری یکدیگر، برنامه‌ی هر بخش را بر اساس استراتژی تعیین شده آماده و اجرایی کنیم.

وی با اشاره به تعریف‌های علمی در مورد اجرای کارها و برنامه‌ها، گفت: به عنوان مثال باید تفاوت در بین اجرای کارهای مهم و خیلی فوری با کارهای غیر مهم فوری، کارهای مهم غیر فوری و کارهای غیر مهم غیر فوری باشد و در یک مجموعه الزامات استراتژیک حوزه خود را بشناسید و بر اساس پتانسیل و شایستگی‌های آن اقدام کنید و آشنایی کامل با گلوگاه‌های استراتژیک حوزه خود باشید.

نظری اظهار داشت: اگر در حوزه‌های مختلف فدراسیون دانش فردی به روز شود، تغییر نگرش در انجام امور به وجود بیاید و رفتار فردی ارتقا پیدا کند، این موضوع بر رفتار سازمانی نیز تأثیر گذار خواهد، بود و نتیجه‌ی آن، می‌تواند به تحقق اهداف اصلی کمک بسیار زیادی کند.

در پایان این نشست مقرر شد تا دکتر نظری به صورت مجزا با هریک از بخش‌های فدراسیون کشتی جلسات کارشناسی را برگزار نماید و در پایان مدت 3 ماه، نسبت به ارائه برنامه‌ی اجرایی هر بخش اقدام کند.