پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی انتخاب رئیس جمهور منتخب را تبریک گفت

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی انتخاب رئیس جمهور منتخب را تبریک گفت

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی، انتخاب آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت شریف ایران را تبریک گفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی، انتخاب آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت شریف ایران را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی، انتخاب آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت شریف ایران را تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اندیشمند ارجمند آیت الله جناب آقای سیدابراهیم رئیسی

رئیس جمهور منتخب مردم عزیز ایران در دوره سیزدهم ریاست جمهوری

سلام علیکم

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران صحنه شور مخلصانه و همت بلند مردم قهرمان ایران شد. این انتخابات شعارهای بزرگ و اساسی انقلاب اسلامی که همانا استقلال و آزادی است را صیانت کرد و پیام پاسداری شجاعانه از آرمان‌های اسلامی و انقلابی و دستاوردهای گران‌بهای این نظام را فریاد زد. این هوشیاری و استقامت میراث ماندگار معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی است و این کار درست در صفحه تاریخ، افتخاری دیگر برای مردم رقم زد.

جمعه 28 خرداد 1400 نمایش باشکوهی از همبستگی ملی و مشارکت عمومی در برابر چشم دوست و دشمن قرار گرفت. میدان‌داری مردم که با وجود مشکلات فراوان از جمله برخی کاستی‌ها و نیز محدودیت‌های بیماری کرونا، حماسه آفریدند، بار دیگر قدرت‌نمایی در برابر دشمنان کینه‌توز بود؛ همانها که با تمام قوا سعی در القای کاهش مشارکت و پایان دموکراسی در ایران داشتند، اما همچون گذشته بازنده این میدان شدند. باید توجه داشت که همه مشارکت‌های مردمی در قالب مردم‌سالاری دینی، منشأ تقویت سرمایه اجتماعی، روحیه امید، نشاط و تقویت اعتبار نظام اسلامی در سطح ملی و جهانی است.

این پیروزی مظهر رحمت الهی است که خاضعانه شکرگزار آن هستیم و از او پایداری لطف، رحمت و نصرت را برای ملت عزیز و وفادار ایران مسئلت می‌نماییم. خداوند سایه پرمحبت حکیم انقلاب اسلامی را مستدام قرار داده و ما را قدرشناس وجود ارزشمند ایشان قرار دهد که همیشه چون خورشیدی تابان با رهنمودهای خود این ملت را راهنما و پشتیبان هستند.

سلام و درود خدا بر ملت شریف ایران که همواره زمان‌شناس، وفادار، صبور، ایثارگر و آماده فداکاری در مقاطع حساس و سرنوشت‌ساز بوده و خواهند بود. حضور فراگیر و مشارکت گسترده مردم در انتخابات، نشان از وفاداری ملت عزیز نسبت به امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی، رهبری حکیم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای امام المسلمین، احساس مسئولیت نسبت به شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دفاع از حریم اسلام و مسلمانان و همچنین حساسیت نسبت به آینده جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت ایران عزیز، است. ملت بزرگ و فرهیخته ایران یاد نماد شرافت و پاکدامنی سردار سلیمانی عزیز را با زیباترین جلوه‌ها گرامی داشتند و بار دیگر امید دشمنان انقلاب اسلامی را تبدیل به یأس و ناامیدی کردند و اجازه ندادند که تحریم کنندگان انتخابات، سایه‌ای از اثرگذاری در جامعه ایران را احساس کنند...

اینجانب انتخاب شایسته آن اندیشمند گرانقدر را به تمام مردم ایران تبریک عرض کرده و امیدوارم این فرصت گرانبها برای خدمت‌رسانی به مردم، مأجور درگاه الهی قرار گیرد. جنابعالی پیش از پیروزی در رقابت انتخاباتی، در مناظره‌ها با رعایت تقوای الهی، پیروز میدان انصاف و اخلاق بودید و جز این نیز از عالم پارسا، مجتهد انقلابی و خادم ملت ایران انتظاری نبود. تجربه مدیریتی ارزشمند شما در مناصب مختلف و حمایت قاطعانه مردم از آن جناب، نویدبخش اقتدار و ارتقای روزافزون این سرزمین در پهنه گیتی است.

در اینجا لازم می‌دانم از آحاد ملت شریف ایران که سرود همبستگی برای رشد و اعتلای کشور سرودند و از همه کسانی که به این آزمایش بزرگ شور و نشاط بخشیدند، به‌ویژه مراجع عظام، علمای اعلام و نخبگان دانشگاهی و اقشار گوناگون اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و نیز از رسانه‌ها به‌ویژه سازمان صدا و سیما که پرتلاش در این حرکت عمومی نقش آفرید و نیز از همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات به‌ویژه شورای محترم نگهبان و وزارت کشور صمیمانه سپاسگزاری کنم و برای ایشان پاداش و اجر الهی مسئلت نمایم.

امیدوارم با تدبیر الهی حضرتعالی، مجموعه تلاش‌های قوه مجریه در 42 سال گذشته جمهوری اسلامی ایران همراه با منابع دانش‌بنیان و تخصص‌های متنوع منشأ تجربه و تحولات جدید همراه با افزایش سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی ایران شود و از مجموعه ظرفیت‌های بزرگ علم و فناوری و تجربه‌های فرهنگی کشور برای رشد، پیشرفت و تعالی ملت شریف ایران بهره‌مند شویم و انشاالله شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در دوره ریاست و زعامت جنابعالی منشأ نقش آفرینی‌های بزرگ در حوزه علم و دانش و فرهنگ کشور باشد.