جمعه 10 فروردین 1403

درخواست جدید آمریکا از متحدانش درخصوص جنگ اوکراین

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
درخواست جدید آمریکا از متحدانش درخصوص جنگ اوکراین

اقتصادنیوز: جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد و همچنین وزیر خزانه‌داری آمریکا از متحدان واشنگتن خواست کمک‌های مالی به اوکراین را افزایش دهند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جانت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه شنبه از متحدان واشنگتن خواست کمک های مالی به اوکراین را افزایش دهند زیرا کمک های اختصاص داده شده تا کنون نمی توانند پاسخگوی نیازهای این کشور در کوتاه مدت باشند.

وزیر خزانه داری آمریکا روز سه شنبه در اجلاس اقتصادی بروکسل گفت: نیازهای مالی اوکراین قابل توجه است. پیش از دریافت مالیات ها، این کشور برای پرداخت حقوق سربازان، کارمندان و بازنشستگان و همچنین تامین اقتصاد به بودجه نیاز دارد.

وی افزود: اوکراین در کوتاه مدت نیاز خواهد داشت تاسیسات حیاتی و زیرساخت‌های مهم را تعمیر و احیا کند. کمک های ارایه شده اخیر برای تامین نیازهای اوکراین کافی نیست.

ولادیمیر زلنسکی ریئیس جمهوری اوکراین اعلام کرده است که این کشور به صورت ماهانه به 5 میلیارد دلار نیاز دارد تا بتواند نیازهای خود را تامین کند.

یلن همچنین اعلام کرد که آمریکا متعهد به تامین نیازهای انرژی اروپا است.

وی از متحدان این کشور خواست با اتحاد با یکدیگر وابستگی خود به چین در مورد فلزهای کمیاب را کاهش دهند.

وزیر خزانه داری آمریکا همچنین اعلام کرد با ارائه کمتر نفت روسیه در بازار، مصرف زغال سنگ و سوخت های فسیلی افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهوری روسیه 21 فوریه 2022 (دوم اسفند 1400) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه 24 فوریه (5 اسفند 1400) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

همچنین بخوانید