پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

درخواست درمانگران اعتیاد استان تهران برای کاهش ساعات کاری مراکز

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
درخواست درمانگران اعتیاد استان تهران برای کاهش ساعات کاری مراکز

براساس اعلام مسئول صنف درمانگران اعتیاد استان تهران، بعد از شیوع ویروس کووید -19، فعالیت مراکز درمان اعتیاد جهت کاهش انتقال کرونا میان افراد به صورت یک روز درمیان شد، اما بعد از بازگشت فعالیت مشاغل به روال عادی نحوه فعالیت این مراکز نیز به حالت سابق بازگشت، این درحالیست که به دلیل افزایش مجدد آمار مبتلایان، درمانگران اعتیاد استان تهران درخواست کاهش ساعات کاری مراکز را از رئیس ستاد ملی...

فاطمه خوشنویسان در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره بیان کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا معاونت درمان دانشگاه‌ها تصمیم گرفت تا جهت کاهش انتقال این ویروس فعالیت مراکز درمان اعتیاد به صورت یک روز درمیان باشد و همچنین گروه درمانی انجام نشود، این روند تا 15 خردادماه ادامه داشت، اما بعد از بازگشت روال عادی فعالیت مشاغل، معاونت درمان نیز نحوه فعالیت مراکز درمان اعتیاد را به حالت عادی برگرداند (فعالیت مراکز درمان اعتیاد به صورت روزانه شد).

وی ادامه داد: البته معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که استان‌های دارای وضعیت قرمز تا زمانی که وضعیت‌شان به حالت عادی برگردد، نحوه فعالیت مراکز درمان اعتیادشان به صورت یک روز درمیان باشد و گروه درمانی نیز انجام نشود و در این راستا معاونت درمان دانشگاه استان مربوطه در این زمینه همکاری لازم را انجام دهد.

مسئول صنف درمانگران اعتیاد استان تهران با بیان اینکه مراکز درمان اعتیاد استان تهران زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارد، گفت: درخواست ما این بود که باتوجه به شرایط استان تهران، فعالیت مراکز درمان اعتیاد این استان نیز به صورت یک روز درمیان باشد، اما پاسخ این بود که وضعیت تهران خوب است اما در حال حاضر مجددا شنیده می‌شود که وضعیت تهران حاد و دوباره مشکلات جدیدی ایجاد شده، تعداد مبتلایان به کرونا افزایش یافته است و از طرفی دیگر این ویروس نیز جهش یافته است، در همین راستا درمانگران اعتیاد استان تهران از معاونت درمان دانشگاه‌ها خواستند که فعالیت مراکز درمان اعتیاد نیز به صورت یک روز درمیان باشد، اما معاونت درمان دانشگاه موافقت نکرد لذا درمانگران با امضای الکترونیک در فضای مجازی درخواست کاهش ساعات کاری مراکز را از دکتر زالی - رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونای استان تهران دارند.

خوشنویسان در پاسخ به سوالی درباره میزان ابتلا به کرونا میان مراجعه‌کنندگان و درمانگران مراکز درمان اعتیاد گفت: آمار دقیقی در این زمینه در دست نیست، اما گزارشاتی از ابتلا به کرونا میان بیماران و پرسنل درمانی استان تهران دریافت شده است.

مسئول صنف درمانگران اعتیاد استان تهران در ادامه درباره نحوه خدمات‌دهی مراکز درمان اعتیاد استان تهران در شرایط کرونا نیز توضیحاتی ارائه داد و افزود: در حال حاضر اکثر روان‌درمانی‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با استفاده از شیلد انجام می‌شود. داروها در ظرف‌های جدید به بیمار ارائه می‌شود و بیماران به صورت هفتگی داروی خود را دریافت می‌کنند. همچنین اکثر کلینیک‌ها برای جلوگیری از تداخل حضور مراجعه‌کنندگان با یکدیگر، ساعت‌بندی کرده‌اند.

خوشنویسان با اشاره به اینکه متاسفانه هیچ سهمیه‌ای برای اقلام بهداشتی (مواد ضدعفونی کننده، ماسک، دستکش و...) به مراکز درمان تعلق نگرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر تمامی هزینه‌های اقلام بهداشتی برعهده مسئول مراکز است که این موضوع بار مالی زیادی ایجاد کرده است.

انتهای پیام