شنبه 1 اردیبهشت 1403

60 درصد جمعیت لرستان تحت پوشش بیمه سلامت است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
60 درصد جمعیت لرستان تحت پوشش بیمه سلامت است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: 60 درصد جمعیت استان معادل یک میلیون و 60 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت است.

شاهدخت فتحی بیرانوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این میزان جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در صندوق های بیمه روستاییان و عشایر، کارکنان دولت، سایر اقشار، ایرانیان و همگانی عضو هستند.

وی افزود: متقاضیان دریافت دفترچه بیمه سلامت باید از طریق 33 دفتر پیشخوان استان برای انجام ارزیابی وسع اقدام کنند چرا که وضعیت اقتصادی افراد در این سامانه بررسی می شود.

وی اظهار داشت: بعد از نام نویسی اولیه، دهک بندی افراد پس از یک ماه به بیمه سلامت و متقاضیان اعلام می شود که دهک های یک، 2 و سه درآمدی به صورت رایگان صاحب دفترچه بیمه سلامت می شوند و دهک های چهار تا هفت باید 50 درصد حق بیمه را پرداخت کنند.

فتحی بیرانوند ادامه داد: از مجموع 213 هزار نفر لرستانی نام نویسی شده در سامانه ارزیابی وسع حدود 150 هزار نفر دهک یک تا سه بودند و 70 درصد این افراد وضعیت درآمدی مناسبی برای پرداخت حق بیمه نداشتند.

وی در خصوص نسخه نویسی الکترونیکی گفت: لرستان در اجرای این طرح جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد که تاکنون 276 هزار نسخه الکترونیکی صادر و 65 هزار نسخه پیچی الکترونیکی منتج به صورت حساب شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه سال گذشته بیمه پایه درمان مددجویان کمیته امداد به بیمه سلامت واگذار شد 35 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان مشمول این طرح شدند.

فتحی بیرانوند بیان کرد: بر اساس این طرح از مبلغ 25 هزار تومان حق ویزیت پزشک خانواده، 23 هزار تومان از طرف سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی گفت: از جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری لرستان یک میلیون و 60 هزار نفر بیمه سلامت هستند.

*س_برچسب‌ها_س*