سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

82 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
82 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: گرچه از نظر قانونی خرید تضمینی تا اواخر مهر و آبان ادامه دارد، اما تاکنون میزان خرید 48 درصد رشد داشته است.

آقای عطااله هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تا روز گذشته 6 میلیون و 900 هزار تن گندم با ارزش بالغ بر 79 هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 48 درصد رشد داشته است.

به گفته او، تاکنون 82 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و مجموعه بازرگانی دولتی و سازمان برنامه و بودجه قول دادند این هفته مبلغ خوبی تزریق کنند که امیدواریم این کار انجام شود.

هاشمی می گوید: با توجه به آنکه برداشت گندم از استان های شمال غرب ادامه دارد، پیش بینی می شود که خرید تضمینی گندم از 7 میلیون تن بگذرد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید گندم به بالای 9 میلیون و 500 هزار تن تا 10 میلیون تن برسد که در صورت تحقق حداقل 2 میلیون و 500 هزار تن از میزان واردات گندم کاسته می شود‌.

بنابر آمار سال گذشته در مجموع 4 میلیون و 500 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که امسال شرایط مساعد اقلیمی و اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم منجر به افزایش گندم تحویلی به کشاورزان شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی