پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

30 درصد نوغان‌داری کشور توسط مددجویان امداد انجام می‌شود

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
30 درصد نوغان‌داری کشور توسط مددجویان امداد انجام می‌شود

رئیس کمیته امداد گفت: به زودی با اجرای طرح‌های حمایتی و توسعه زنجیره تولید، 30 درصد نوغان‌داری کشور توسط مددجویان این نهاد انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سیدمرتضی بختیاری در بازدید از شهرک اقتصاد مقاومتی «توستان» استان گلستان با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای اصلی کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان، بهره‌گیری از اقتصاد مقاومتی است، افزود: حدود 65 درصد خانواده‌های تحت حمایت امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که باید با ایجاد اشتغال خانگی، زمینه فعالیت و کسب درآمد مادران در کنار فرزندان را مهیا کنیم.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر ثبت جهانی تولیدات قالی مددجویان کمیته امداد، خاطرنشان کرد: در نظر داریم با تقویت صنعت قالی‌بافی و همچنین اجرای طرح پنل‌های خورشیدی، اقتصاد روستا را فعال کنیم.

وی با اشاره به برنامه کمیته امداد برای تحقق 30 درصد نوغانداری کشور توسط مددجویان این نهاد گفت: کمیته امداد مصمم است با کمک مسئولان و تعامل خوب دستگاه‌های مرتبط در عرصه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، گسترش صنعت نوغان‌داری در سال آینده به 50 هکتار در گلستان برسد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ایجاد 50 درصد اشتغال این نهاد از طریق «راهبری شغلی» در سطح کشور گفت: راهبری شغلی در استان گلستان با نظارت مستمر از ابتدای اجرای طرح تا اتمام آن و تحویل محصولات به دست مشتریان به شیوه‌ای بسیار خوب و چشمگیر اجرا می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: کمیته امداد استان گلستان با ایجاد 5600 شغل برای مددجویان در سال گذشته، امسال در نظر دارد 6 هزار فرصت شغلی در سطح استان برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد کند.

هادی حق شناس، استاندار گلستان نیز در این بازدید با بیان اینکه حدود 60 درصد مددجویان کمیته امداد ساکن روستاها هستند، گفت: ماندگاری این خانواده‌ها در روستا نیازمند ایجاد اشتغال و درآمد مناسب است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی با اشاره به آغاز ساخت سه هزار مسکن محرومان در سفر گذشته رئیس کمیته امداد به استان افزود: امروز شاهد افتتاح تعدادی از این واحدهای مسکونی هستیم.

انتهای پیام