سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

درصد واکسیناسیون دوز چهارم کرونا در زنجان فاجعه بار است / 4 شهرستان استان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
درصد واکسیناسیون دوز چهارم کرونا در زنجان فاجعه بار است / 4 شهرستان استان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی 4 شهرستان استان زنجان گفت: درصد واکسیناسیون مردم در نوبت چهارم فاجعه بوده و تنها 2.3 درصد از مردم واکسن دوز چهارم کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره، زنجان و ماهنشان در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان‌های ایجرود، خدابنده و طارم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه هیچ راهی جز زدن ماسک و واکسیناسیون وجود ندارد، افزود: اگر توجه داشته باشیم رهبر معظم انقلاب حتی در جلسه‌های دو نفره نیز فاصله اجتماعی را رعایت کرده و ماسک استفاده می‌کنند بنابراین عمل ایشان به عنوان یک الگو در جامعه اسلامی بوده و یک حجت است. بنابراین به لحاظ شرعی و قانونی برای مسئولان و نظام و مردم ضروری است تا از رهبر معظم الگو گرفته و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: میزان واکسیناسیون کرونا در نوبت اول 94.5 درصد، نوبت دوم 87.5 درصد، نوبت سوم 53.2 درصد و نوبت چهارم فاجعه بوده و 2.3 درصد از مردم استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 83 پایگاه سلامت شهری و 453 مرکز بهداشت روستایی آماده تزریق واکسن کرونا هستند، تصریح کرد: در همین چند روز گذشته 16 نفر در استان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند و در حال حاضر 161 نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و اکثر این افراد نیز تزریق واکسن را انجام نداده‌اند.

تقی‌لو با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: درگیری با ویروس کرونا ضمن اینکه جان فرد و افراد جامعه را با خطر روبه رو می‌کند بلکه به لحاظ اقتصادی در جامعه، غیبت از محل کار و امور دیگر نیز تاثیرات منفی دارد.

انتهای پیام /