جمعه 10 فروردین 1403

10 درصد کشته شدگان تصادفات در «آزادگان» تصادف کرده‌اند

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
10 درصد کشته شدگان تصادفات در «آزادگان» تصادف کرده‌اند

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: 10 درصد از کل متوفیان حوادث رانندگی ما در بزرگراه آزادگان است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: 10 درصد از کل متوفیان حوادث رانندگی ما در بزرگراه آزادگان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احسان مؤمنی گفت: بیش از نیمی از تصادفات منجر به فوت شهر تهران در محورهای بزرگراهی روز می‌دهد. بزرگراه آزادگان سهم بیشتری را به خود اختصاص داده و 10 درصد از کل متوفیان حوادث رانندگی ما در بزرگراه آزادگان است و بعد از آن بزرگراه شهید همت و در رتبه سوم بزرگراه امام علی (ع) است.

مؤمنی افزود: یکسری علت‌ها و دلایل باعث شده که بزرگراه آزادگان بیشترین سهم متوفیان را به خود اختصاص دهد. بزرگراه آزادگان 35 کیلومتر و بزرگترین بزرگراه شهر تهران است و در هر مسیر رفت و بزرگش دارای مسیر کندرو می‌باشد و دارای سه خط عبوری می‌باشد و خود همان مسیر کندرو یک بزرگراه جداگانه ای است.

وی گفت: با توجه به اینکه بزرگراه آزادگان کمربندی شهر تهران است و در آن تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین را داریم و این بزرگراه در حاشیه شهر تهران بوده است در سالهای قبل توجه جدی به آن نشده است.

مؤمنی گفت: پلیس راهور تهران بزرگ در دو سال اخیر کار مهمی انجام داد و محور بزرگراه آزادگان را به عنوان یک منطقه راهنمایی و رانندگی در نظر گرفت و نیروهای آن را تقویت کرده و پیگیر اصلاحات هندسی در این بزرگراه هستیم.

وی افزود: توصیه پلیس این است که مسئولان امر بزرگراه آزادگان را هوشمند سازی نمایند و با نصب دوربین کنترل سرعت هم در مسیر تندور و هم در مسیر کندرو بتوانیم تخلفات سرعت را کنترل نمائیم.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: وقتی مردم در ترافیک می‌مانند و می‌خواهند عجله داشته باشند و اعصاب آنها به هم می‌ریزد و می‌خواهند زودتر به مقصد برسند، به محض اینکه ترافیک را رها می‌کنند سرعت وسیله نقلیه را زیاد می‌کنند تا به مقصد رسیده و جبران آنچه که در ترافیک مانده اند را داشته باشند و این سرعت و عجله و شتاب باعث واژگونی خودرو می‌گردد.

وی گفت: 46 درصد از تصادفات شهر تهران در ساعات شب و تاریکی هوا روی می‌دهد و درست است اینکه ما شب‌ها خلوتی معابر را داریم ولی رانندگی در شب شرایط خاص خود را می‌طلبد.