جمعه 10 فروردین 1403

درهای موزه «متروپولیتن» نیویورک دوباره باز شد (+ عکس)

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
درهای موزه «متروپولیتن» نیویورک دوباره باز شد (+ عکس)

شنبه این هفته بازدیدکنندگانی که دست‌های‌شان را به نشانه پیروزی بالا برده بودند، دست می‌زدند و مشتاقانه صف بسته بودند تا پس از حدود شش ماه تعطیلی ناشی از ویروس کرونا از موزه متروپولیتن نیویورک دیدن کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسوولان موزه متروپولیتن نیویورک هفته‌ها بود که به رغم تمایل برای بازگشایی، جز تماشای آغاز فعالیت مجدد موزه‌های مشهور اروپایی همچون لوور فرانسه چاره دیگری نداشتند.

اما موزه متروپولیتن نیویورک که هرساله میلیون‌ها بازدیدکننده دارد و در بین مهم‌ترین موزه‌های جهان قرار می‌گیرد پس از آن‌که از ماه مارس به دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا تعطیل شده بود بالاخره از روز شنبه به روی علاقه‌مندان بازگشایی شد.

در بیانیه‌ای که از سوی این موزه منتشر شده آمده است: «تعطیلی ناشی از ویروس کرونا نخستین تجربه تعطیلی متروپولیتن بیش از سه روز در بیش از 100 سال اخیر بود. از این پس موزه پنج روز در هفته و فقط با به‌کارگیری 25 درصد از ظرفیت همیشگی و با اجباری بودن استفاده از ماسک برای بازدیدکنندگان و رعایت فاصله اجتماعی فعالیت خواهد داشت.»

فقط از هفته اخیر موزه‌های نیویورک اجازه بازگشایی یافتند. موزه هنر مدرن از روز پنجشنبه با بهره‌گیری از 25 درصد ظرفیت همیشگی آغاز به کار کرد.

به گفته مدیر موزه متروپولیتن، تعطیلی ناشی از کرونا برای این موزه که بیش از هر موزه مشابه دیگری در اروپا به فروش بلیت متکی است خسارت مالی بسیار زیادی به همراه داشته است.

لینک کوتاه: asriran.com/0037kl
درهای موزه «متروپولیتن» نیویورک دوباره باز شد (+ عکس) 2
درهای موزه «متروپولیتن» نیویورک دوباره باز شد (+ عکس) 3