جمعه 10 فروردین 1403

دریادار سیاری: ارتش پوزه همه دشمنان را به خاک می مالد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
دریادار سیاری: ارتش پوزه همه دشمنان را به خاک می مالد

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ارتش آمریکا به جهت عدم برخورداری از عنصر حیاتی معنویت و اخلاق به این وضعیت اسف‌بار رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به سطحی از اقتدار دست یافته است که امروز در برابر هر دشمنی، مقتدرانه می‌ایستد و پوزه آن را به خاک می‌مالد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش در آیین تجدید میثاق مسئولان و کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با آرمان‌های امام راحل اظهار داشت: بیست و چهارم مهرماه سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش جمهوری اسلامی ایران را به همه کارکنان این سازمان تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: جمله مهم امام خمینی (ره) در خصوص رسالت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش این است که کار عقیدتی سیاسی نزدیک کردن دل‌ها به سوی پروردگار است. این جمله جای تفکر دارد و ما باید با بصیرت و معنویت، این نگاه عمیق حضرت امام (ره) را به منصه ظهور برسانیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به مؤلفه‌های توان رزم گفت: توان رزم، مؤلفه‌های فیزیکی و غیرفیزیکی را در بر می‌گیرد که انتهای این مؤلفه‌ها ما را به توان بازدارندگی می‌رساند.

امیر دریادار سیاری، برخورداری از توپ، تانک، ناو، جنگنده، زیردریایی و تجهیزات زمینی و هوایی را از مؤلفه‌های فیزیکی قدرت عنوان و اضافه کرد: آموزش، انضباط و... از مؤلفه‌های غیرفیزیکی قدرت هستند.

وی با اشاره به اینکه مؤلفه‌های برترساز قدرت نیز از دیگر مؤلفه‌های ایجاد قدرت هستند؛ افزود: همین مؤلفه‌های برترساز همچون بصیرت، ایمان به خدا، معنویت‌گرایی و روحیه سلحشوری بودند که در هشت سال دفاع مقدس موجب پیروزی ما در برابر ارتش بعثی تا بن دندان مسلح شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به اینکه برخورداری از نیروی انسانی کیفی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های فیزیکی قدرت محسوب می‌شود، عنوان کرد: نیروی انسانی کیفی می‌تواند یک سازمان را رشد و ارتقا دهد.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: نیروی انسانی کیفی و ارزشمند، نیرویی است که می‌تواند تجهیزات بومی بسازد و خود را برای انجام مأموریت‌های خطیر آماده کند.

وی با بیان اینکه اولین ویژگی نیروی انسانی کارآمد برخورداری از سلامت جسمانی و روحانی است، گفت: سلامتی روحی از بعد معنوی بسیار مهم است و برخورداری ارتش از این روحیه در راستای اجرای مأموریت‌های خطیر، بر عهده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تبیین شاخص‌های نیروی انسانی توانمند اظهار داشت: نیروی انسانی سالم و توانمند به نیرویی اطلاق می‌شود که بتواند تجهیزات بسازد، تاکتیک خلق کند، اقتدار ایجاد کند و بازدارندگی داشته باشد.

دریادار سیاری تفاوت ارتش‌های مقتدر و پوشالی را در عامل معنویت دانست و گفت: ارتشی که از معنویت برخوردار نباشد، ارتش پوشالی است.

وی افزود: عملکرد 20 ساله ارتش آمریکا در افغانستان به ما نشان می‌دهد که مجهزترین ارتش دنیا که برای از بین بردن طالبان وارد افغانستان شده بود، پس از 20 سال اشغال این کشور و از بین بردن زیرساخت‌های آن و کمک به رشد مواد مخدر در نهایت مفتضحانه خاک کشور را ترک کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: ارتش آمریکا به جهت عدم برخورداری از عنصر حیاتی معنویت و اخلاق به این وضعیت اسف‌بار رسید.

امیر دریادار سیاری داشتن بصیرت را امر مهمی دانست و عنوان کرد: در این فضای غبارآلود و پیچیده، آنچه ما را به سرمنزل مقصود می‌رساند، بصیرت و نزدیکی دل به خداوند متعال است.

وی اخلاق و معنویت را یکی دیگر از ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: همین ویژگی‌های منحصر به فرد، ارتش را به سطحی از اقتدار رسانده که امروز در برابر هر دشمنی با اقتدار ایستاده‌ایم و پوزه آن را به خاک می‌مالیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پایان گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به خوبی و به بهترین شکل توانسته مأموریت‌های خود را انجام دهد.

همچنین بخوانید