شنبه 1 اردیبهشت 1403

50 دستگاه خودروی برقی در اردیبهشت عرضه می‌شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
50 دستگاه خودروی برقی در اردیبهشت عرضه می‌شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طبق برنامه ششم توسعه، دولت مکلف به تولید خودرو‌های برقی است، اما تاکنون اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته است.

روح اله عباس پور در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به خبرنگاران گفت: طبق برنامه ششم توسعه، دولت مکلف به تولید خودرو‌های برقی است، اما تاکنون اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته است. بر همین اساس در نشست امروز وضعیت تولید خودرو‌های برقی با حضور نمایندگان ایران خودرو، سایپا، مپنا، انجمن قطعه‌سازان، شهرداری‌ها و معاونت علمی ریاست جمهوری موردبررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم افزود: نماینده ایران خودرو در این جلسه اعتقاد داشت که علم تولید خودروی برقی در کشور وجود دارد و گام‌های بزرگی در این راستا از طریق مشارکت با مپنا برداشته شده است.

عباس پور با بیان اینکه براساس گزارش‌های ارائه شده حدود 50 دستگاه خودروی برقی اردیبهشت سال آینده عرضه می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر ایران خودرو مدل برقی تارا را تولید کرده و زیرساخت‌های موردنیاز خودرو برقی در جزیره کیش آماده است.

وی ادامه داد: متولیان تولید خودروی برقی معتقد بودند که در استفاده از این خودرو‌ها ابتدا باید حمل و نقل عمومی مدنظر قرار گیرد و این مهم در صورتی محقق می‌شود که حاکمیت در کنار آن‌ها قرار گیرد و از آن‌ها حمایت کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل در تولید خودرو‌های برقی باتری است، خاطرنشان کردد: قیمت تمام شده خودرو‌های برقی نسبت به مدل معمولی آن 2 تا 3 برابر است از سوی دیگر زیرساخت استفاده از این خودرو‌ها مانندایستگاه شارژ در بسیاری از مناطق موجود نیست. با وجود تمامی موانع پیش‌روی کشور باید با رفع این مشکلات به سمت تولید و استفاده از خودرو‌های برقی رویم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس