جمعه 10 فروردین 1403

دستگیری سارق خودروی تهیه کننده سینما / بازداشت موادفروش مترو آزادی

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
دستگیری سارق خودروی تهیه کننده سینما / بازداشت موادفروش مترو آزادی

در 24 ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران نیروی انتظامی در آن نقش آفرینی کردند، در این بسته خبری اخبار پلیسی روز را بخوانید.

در 24 ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران نیروی انتظامی در آن نقش آفرینی کردند، در این بسته خبری اخبار پلیسی روز را بخوانید.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر 15 میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

انهدام باند زورگیران شهرستان ری

سرهنگ دوستعلی جلیلیان در تشریح این خبر بیان داشت: تیم عملیاتی کلانتری 176 حسن آباد در حال گشت زنی در محور حسن آباد بودند که به راننده و 2 سرنشین یک دستگاه خودروی پراید که با سرعت بالایی در حال حرکت بود مشکوک شدند. طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه خودرو متوقف و در بررسی از داخل خودرو مشخص شد که یکی از اتباع کشورهای همسایه در کف خودرو خوابیده و خود را از انظار پنهان کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری ابراز داشت: در تحقیقات اولیه به دست آمد، متهمان، تبعه کشورهای همسایه را به عنوان مسافر سوار بر خودرویشان کرده و پس از زورگیری، وی را مجبور به پنهان شدن کرده اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بررسی‌های بیشتر اموال مال باخته کشف و متهمان به بزه انتسابی اعتراف کردند، ادامه داد: با انتقال متهمان به کلانتری در تحقیقات اولیه مشخص شد یکی از متهمان سابقه دار بوده و با استفاده از کلاه گیس چهره خود را تغییر داده است. با تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی، تحقیقات پلیسی برای کشف سایر جرایم احتمال متهمان ادامه دارد.

دستگیری سارقان خودروی یکی از تهیه کنندگان سینما

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در تشریح این خبر گفت: روز گذشته تیم عملیات کلانتری 153 شهرک ولیعصر، حین گشت زنی انتظامی به پارک غیر متعارف یک دستگاه خودرو که معمولاً توسط عوامل صدا و سیما استفاده می‌شود مشکوک و مشاهده کردند، 2 مرد جوان در حال تخلیه تعدادی وسایل از داخل آن به داخل یک دستگاه خودروی سواری هستند. با حضور مأموران در محل هر 2 مرد جوان از محل متواری که پس از مدتی تعقیب و گریز متهمان دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات اولیه به سرقت خودرو در شب گذشته معترف شدند، افزود: متهمان اظهار داشتند قصد تخلیه اموال داخل خودرو و فروختن آن را داشتند که دستگیر شده اند. مالک خودرو که از تهیه کنندگان سینما است شناسایی و با دستور قضائی خودرو به همراه اموال کشف شده به وی تحویل شد.

موقوفه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: متهمان که پیش تر با همین عنوان مجرمانه دستگیر شده اند برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

کشف 5 میلیاردی کالای قاچاق

سرهنگ علی ولی پور گودرزی گفت: مأموران انتظامی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با کنترل تردد خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی کامیون در خیابان شوش مظنون و آن را توقیف کردند. مأموران در بازرسی از خودرو توقیفی تعدادی کالای خارجی شامل لوازم جانبی موبایل و لوازم آرایشی و بهداشتی فاقد مجوز گمرکی کشف راننده خودرو را دستگیر کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه پلیسی مشخص شد که راننده خودرو قصد داشته کالای قاچاق را در یک باربری تخلیه کند، افزود: متهم اظهار داشت که اموال متعلق به وی نبوده بلکه این اموال از باربری در شیراز بارگیری و به این محل انتقال داده است.

این مقام انتظامی با شناسایی مالک این اموال اعلام کرد: در این عملیات 10 هزار و 948 عدد لوازم بهداشتی و 65 هزار و 120 قلم لوازم جانبی موبایل و 900 عدد ریموت خودرو قاچاق کشف و کارشناسان ارزش کالاهای مذکور را 5 میلیارد ریال اعلام کردند.

بازداشت سوداگر مرگ در متروی آزادی

سرهنگ سعید عطاالهی اظهار کرد: روز گذشته عوامل گشت آشکار ایستگاه مترو آزادی در سکوی مسافربری مترو حین گشت زنی به مردی 30 ساله مشکوک می‌شوند. این مرد جوان که همراهش چیزی نبود به محض مشاهده مأموران، مسیر خودش را عوض می‌کند.

رئیس پلیس متروی تهران ابراز داشت: این موضوع باعث شد تا عوامل گشت آشکار پلیس مترو به این مرد مشکوک شوند و او را متوقف و برای بررسی بیشتر وی را به ایستگاه پلیس مترو انتقال دادند.

وی تصریح کرد: پس از انتقال این افراد به ایستگاه پلیس مترو، با بررسی بیشتر مشخص شد که متهم بسته ای را در شال کمری خود پنهان کرده است و با بررسی‌های فنی به دست آمد بسته حاوی 5 کیلو و 200 گرم تریاک است.

عطاالهی افزود: متهم در تحقیقات پلیسی اظهار کرد محموله را از استان‌ها مرزی جنوب شرقی کشور تهیه و با مسافرت به شهر تهران قرار بوده آن را به فردی در شرق تهران تحویل دهد. با تشکیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار پلیس تخصصی قرار گرفت.

دستگیری سارق خودروی تهیه کننده سینما / بازداشت موادفروش مترو آزادی 2
دستگیری سارق خودروی تهیه کننده سینما / بازداشت موادفروش مترو آزادی 3