یک‌شنبه 8 مهر 1403

دستگیری شکارچی که ماینر و مشروبات الکلی هم خرید و فروش می‌کند!

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
دستگیری شکارچی که ماینر و مشروبات الکلی هم خرید و فروش می‌کند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اعلام خبر دستگیری یک شکارچی سابقه‌دار گفت: با تحقیقات بیشتر مشخص شد این شکارچی سابقه‌دار در سنوات گذشته نیز به جرم شکار غیرمجاز دارای پرونده قضایی و جرایم مرتبط بوده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا مزینانی در تشریح خبر شکارچی سابقه‌دار اظهار کرد: مأموران اجرایی حفاظت محیط زیست استان تهران، روز دوشنبه 20 اسفند ماه حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده ورجین شهرستان شمیرانات، به یک نفر شکارچی غیرمجاز که اقدام به شکار یک راس میش وحشی گونه حمایت شده کرده بود برخورد و متهم را دستگیر کردند.

وی افزود: متخلف در پوشش خانواده و گردشگری وارد منطقه شده و با درگیری با مأموران و ایراد ضرب و جرح عمدی مأموران، در پی اخفای اقدامات خود بوده که خوشبختانه با هوشیاری محیط‌بانان موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.

انتقال "کرونا" از نگهبان باغ وحش 2 قلاده شیر را از پای درآورد!

وی با بیان اینکه در پی تحقیقات بیشتر از این متهم مشخص شد، وی از شکارچیان سابقه‌دار بوده و در سنوات گذشته نیز پرونده قضایی داشته که منجر به محکومیت حبس و ضبط سلاح شکاری به نام دولت شده است، گفت: بر همین اساس با شناسایی محل اختفأ متهم در شهرستان پاکدشت و اخذ نیابت قضایی از مخفیگاه نامبرده با همکاری پلیس امنیت شهرستان پاکدشت، محل مذکور مورد بازرسی قرار گرفت.

مزینانی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهم مجموعه‌ای از تخلفات مشتمل بر لاشه تعداد 5 رأس میش و بره وحشی، اجزای بدن یک قلاده روباه، 17 قطعه قرقاول زنده، یک قبضه سلاح بادی PCP، تعداد 5 عدد تور و 3 عدد چوب ماهیگیری کشف شد که در بازرسی بیشتر توسط پلیس امنیت، تعدادی ماینر و مشروبات الکلی نیز از محل کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه با دستور قضایی جرائم مربوط به دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی دیگر نیز به‌طور همزمان مورد پیگیری قرار گرفت، تصریح کرد: پرونده متهم برای رسیدگی‌های بعدی به مراجع قضایی ارجاع و از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در حال پیگیری است.