جمعه 31 فروردین 1403

دعوت رئیسی به بریکس محاسبات ناعادلانه دنیای غرب را بر هم زده است / ایستادگی مقابل سیاست های ظالمانه با عضویت ایران در بریکس

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دعوت رئیسی به بریکس محاسبات ناعادلانه دنیای غرب را بر هم زده است / ایستادگی مقابل سیاست های ظالمانه با عضویت ایران در بریکس

جعفر قنادباشی با بیان اینکه دعوت رئیس جمهور چین از آیت الله رئیسی برای همکاری است و می‌تواند بسیار سودآور باشد، گفت: این دعوت نشان می‌دهد که موقعیت ما در جهان موقعیت بسیار مستحکمی است و در مسیر استعماری قرار نداریم، و می‌توانیم راهبرد اقتصادی مان را گسترش داده و به سمت اقتصاد بدون نقص حرکت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان، جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرنگار عصرهمدان؛ در خصوص دعوت رسمی رئیس جمهور چین از آیت الله رئیسی برای حضور و سخنرانی در اجلاس سران بریکس و بریکس پلاس به عنوان اقتصادهای نوظهور جهان، اظهار کرد: این دعوت نه یک دعوت براساس مسائل تبلیغاتی بلکه براساس واقعیت‌های کشورهایی در جهان است که باهم همکاری اقتصادی را آغاز کرده و کوشش می‌کنند محاسبات ناعادلانه اقتصادی که دنیای غرب بر آنها حاکم است را با همکاری هم حل کنند.

وی ادامه داد: کشورهایی که جزو بریکس هستند کشورهایی که جزء بریکس هستند، در واقع کشورهایی با قابلیتهای اقتصادی و بازار خوبی برای همدیگر می‌توانند داشته باشند.

کارشناس مسائل بین‌المللی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هم کشوری است که از قابلیت بسیار خوب اقتصادی، از هر نظر جغرافیایی، معدنی، فناوری و محصولات کشاورزی برخوردار است و این می‌تواند جدا از روابط استعماری بهره برداری خوبی قرار بگیرد و می‌تواند نه تنها نیاز ایران را رفع کند بلکه به طور متقابل برای هر مجموعه ای اقتصادی مفید باشد.

وی تأکید کرد: دعوت رئیس جمهور چین از آیت الله رئیسی برای همکاری است و می‌تواند بسیار سودآور باشد و این نشان می‌دهد که موقعیت ما در جهان موقعیت بسیار مستحکمی است و ما در مسیر استعماری قرار نداریم.

قنادباشی گفت: زمانی که مجموعه بریکس احساس می کند ما منطقه ای هستیم که در چنبره اقتصادی قرار گرفته ایم از ما دعوت کرده اند، ما هم متقابلاً با توجه به ظرفیت ها و بازار خوب عضو این مجموعه شدیم.

وی ادامه داد: اما مسئله دیگر این است مجموعه بریکس تمایل دارد همزمان با همکاری اقتصادی خود را ناشی از حاکمیت دلار رهایی ببخشد، آنچه که اقتصاد آمریکا و غربی از طریق دلار اقتصاد دنیا تحمیل می کند از آن نجات پیدا کند.

کارشناس مسائل بین‌المللی گفت: این مجموعه معتقد هستند که با یک روابط و معاملات و تبادلات اقتصادی بر اساس غیر دلاری انجام شود و این به راهبرد ما کمک می‌کند؛ لذا راهبرد ما این است که فعالیت های اقتصادی مان را گسترش بدهیم و معاونت اقتصادی مان را فعال و به سمت اقتصاد بدون نقص حرکت کنیم.

وی یادآور شد: عضویت در چنین مجموعه ای همسو با راهبرد ماست به خصوص اینکه ما سعی می‌کنیم در این راهبرد اقتصاد آمریکایی که سعی می کند فشار را بر ما اعمال کند و ضربه بزند، ما با این سیاست های ظالمانه مقابله می‌کنیم. در واقع این دعوت زمینه سازی برای صادرات و واردات است هم برای مقابله با استعمارهای احتمالی.

انتهای پیام /