جمعه 31 فروردین 1403

دغدغه 94 بوشهری برای ساخت مسکن رفع شد / ساخت 22 هزار واحد مسکونی در بوشهر تا دو سال آینده

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دغدغه 94 بوشهری برای ساخت مسکن رفع شد / ساخت 22 هزار واحد مسکونی در بوشهر تا دو سال آینده

با توجه به اجرای طرح واگذاری زمین تحت عنوان طرح جهش تولید مسکن، 94 قطعه زمین برای ساخت منزل مسکونی با حضور نماینده عالی دولت به مردم متقاضی در شهر کاکی از توابع شهرستان دشتی واگذار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ شامگاه سه‌شنبه روز 18مردادماه 1401 حدود 16 نفر از اقشار مختلف مردم با استاندار بوشهر دیدار و گفت‌وگو کردند. در این نشست مشکلات مطرح و در دستور کار جهت رفع آن صادر شد.

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر گفت: دستورات لازم جهت پیگیری به مدیران دستگاه های اجرایی صادر خواهد شد و انتظار می رود در کمترین زمان ممکن مشکلات رفع و گزارش آن به مردم ارائه داده شود.

استاندار بوشهر افزود: مصوب شد که مدیران کل مربوطه طی مدت دو هفته، بررسی و پیگیری موضوعات مطرح شده را انجام و طی یک‌ماه به نتیجه برسانند.

مسکن اولین دغدغه در استان بوشهر

وی عنوان کرد: مشکلات مربوط به مسکن، برق، سرمایه گذاری، آموزش، اشتغال، مساجد و حسینیه ها و... در این ملاقات مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفتند.

محمدی‌زاده اظهار کرد: مدیران کل مرتبط با مشکلات مردمی از جمله مدیران حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی، مدیر کل آموزش و پرورش، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل راه و شهرسازی، مدیر کل منابع طبیعی از جمله مدیران حاضر در این ملاقات بودند.

با توجه به اجرای طرح واگذاری زمین تحت عنوان طرح جهش تولید مسکن، 94 قطعه زمین برای ساخت منزل مسکونی با حضور نماینده عالی دولت به مردم متقاضی در شهر کاکی از توابع شهرستان دشتی واگذار شد.

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر با اشاره به اینکه اولویت دولت ساخت مسکن برای مردم است، اظهار کرد: در استان بوشهر موضوع مسکن را با حساسیت بسیار بالا در حال پیگیری هستیم که دومین مرحله از واگذاری زمین در شهرستان دشتی با شعار اجرای عدالت اجتماعی و برخورداری اقشار ضعیف از مسکن، انجام شد. نماینده عالی دولت در بوشهر با بیان اینکه روند واگذاری زمین در استان بوشهر انجام خواهد شد، تاکید کرد: بعداز واگذاری زمین به متقاضیان، تسهیلات بانکی نیز پرداخت خواهد شد تا مردم در کمترین زمان بتوانند صاحب خانه شوند.

وی ادامه داد: ساخت واحدهای مسکونی ویلایی به گونه‌ای طراحی شده است که ساخت و ساز برای نسل‌های بعدی مجاز و مشکلی نداشته باشند.

محمدی‌زاده در پاسخ سوال خبرنگاران گفت: در سال 1401 تعهد 11 هزار ساخت مسکن برای استان بوشهر برنامه ریزی شده بود که با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و استقبال مردمی عملیات ساخت 13 هزار واحد مسکونی آغاز شد است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تا پایان 4 سال باید 44 هزار واحد مسکونی در استان ایجاد شود، تصریح کرد: ساخت واحدهای مسکونی حدود دوسال زمان می‌برد که در تلاش هستیم امسال 22 هزارر واحد شروع به ساخت داشته باشیم و پایان 4 سال به نتیجه مطلب بریم.

به دلیل اینکه تکمیل واحدها دو سال زمان می‌برد، امسال بیش از 22 هزار واحد را باید شروع به ساخت کنیم تا به تعهدات برسیم که با برنامه ریزی صورت گرفته به این میزان می‌رسیم.

پیوست فرهنگی برای مجتمع‌های طرح مسکن ملی

محمدهادی رستمیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندای بوشهر در مراسم واگذاری زمین شهرستان دشتی، گفت: از زمستان سال 1400 تا کنون در کنار واگذاری زمین و ساخت واحدهای مسکونی، تفاهم نامه‌هایی منعقد شده است که در شهرهای کوچک اجرا خواهد شد.

رستمیان افزود: در بسیاری از شهرها موضوع واگذاری اراضی رفع شده است و در حال واگذاری به جوانان هستیم. در همه مجتمع های مسکونی پیوست فرهنگی، اجتماعی و محیط زیست ایجاد کرده‌ایم و کاربری مذهبی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی واگذار می‌شود.

وی اضافه کرد: در هفته دولت یک‌هزار قطعه زمین به متقاضیان در شهرهای استان بوشهر واگذار می‌شود تا همسو با طرح نهضت ملی مسکن ساخت منازل ویلایی توسط جوانان اجرا شود.

لازم به ذکر است که دولت تلاش دارد پایان 4 سال گزارش بسیار خوبی در حوزه صاحب خانه کردن هموطنان ارائه دهد. این موضوع با حرکتی که مجموعه دولت و نمایندگان عالی دولت که در استان‌ها آغاز کرده اند احساس کرد.

تغییرات نسبت به گذشته بسیار قابل لمس برای اقشار مختلف مردم است و طرح جهش تولید مسکن با رضایتمندی بسیار بالایی در استان بوشهر در حال اجرا ست.

انتهای پیام /

دغدغه 94 بوشهری برای ساخت مسکن رفع شد / ساخت 22 هزار واحد مسکونی در بوشهر تا دو سال آینده 2
دغدغه 94 بوشهری برای ساخت مسکن رفع شد / ساخت 22 هزار واحد مسکونی در بوشهر تا دو سال آینده 3
دغدغه 94 بوشهری برای ساخت مسکن رفع شد / ساخت 22 هزار واحد مسکونی در بوشهر تا دو سال آینده 4
دغدغه 94 بوشهری برای ساخت مسکن رفع شد / ساخت 22 هزار واحد مسکونی در بوشهر تا دو سال آینده 5