پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

دفاع مقدس به عنوان الگوی اقتصادی موفق بازخوانی شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دفاع مقدس به عنوان الگوی اقتصادی موفق بازخوانی شود

اصفهان - ایرنا - فرمانده لشگر زرهی هشت نجف اشرف اصفهان گفت: هشت سال دفاع مقدس در سخت‌ترین شرایط و با کمترین امکانات سپری شد از این رو می‌تواند به عنوان الگوی اقتصادی موفق بازخوانی شود.

سردار سیف الله رشیدزاده روز پنجشنبه در آیین نکوداشت هفته دفاع مقدس در محوطه ناحیه مقاومت بسیج فریدن، افزود: فرماندهان شجاع دفاع مقدس همواره در سخت ترین شرایط و کمترین امکانات با بهترین راه حل ها و تصمیم گیری ها بر دشمن غلبه می کردند.

وی اظهارداشت: رزمندگان و فرماندهان ما در روزهای سخت دفاع مقدس به دلیل هجمه های جهانی و تحریم های شدید، بیشتر با سلاح هایی که به عنوان غنیمت از دشمن گرفته بودند از میهن دفاع می کردند.

سردار رشیدزاده به سختی های دوران دفاع مقدس از جبهه های شمال غرب تا جنوب کشور اشاره و بیان کرد: اخلاص و صمیمیت بین رزمندگان همه این شرایط را قابل تحمل کرد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس دامنه وسیعی از مفاهیم را در خود نهفته دارد، افزود: هشت سال دفاع در برابر هجمه ها و حملات مستکبران و متحدان آنها در نهایت تفکر مقاومت را نهادینه کرد که دشمنان در تلاش بودند آن را محو کنند.

فرمانده لشگر زرهی 8 نجف اشرف اصفهان نبود مدیریت جهادی و انقلابی فراتر از جناح بازی و دو دستگی را مهمترین ضعف کشور برشمرد و گفت: اکنون پس از سال های طولانی شاکله نظام شکل گرفت اما در تشکیل دولت اسلامی موفق نبودیم در این میان اگرچه توطئه های دشمنان تاثیر داشته اما خودمان هم آنگونه که باید تلاش نکردیم.

وی به تلاش دشمن برای فراگیر کردن ذهنیت منفی در جهان علیه ایران اشاره و بیان کرد: اگر چه بخش بزرگی از این توطئه با دیپلماسی قوی مدیریت شد اما باید توجه کرد به پشتوانه اقتدار نظامی و مردمی مکمل این تلاش هاست.

فرمانده لشگر زرهی 8 نجف اشرف اصفهان با بیان اینکه اقتدار پایدار نیازمند تقویت توان دفاعی است، افزود: با وجود تهدیدهای امروز این دو مفهوم نمی توانند از هم جدا باشند بنابراین تقویت توان دفاعی کشور در همه این سال ها به دنبال رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و به همت متولیان این بخش انجام شد تا امروز ایران به عنوان یکی از قدرت های نظامی جهان شناخته شود.

وی افزود: در هر بخش از جمله توان دفاعی کشور که منویات رهبر معظم انقلاب سرلوحه کار قرار گرفت پیشرفت حاصل شد، اما در عرصه های دیگر همچنان با تنگنا و مشکلات رو به رو هستیم.

فرمانده لشگر زرهی 8 نجف اشرف اصفهان افزود: در طول 41 سالی که از انقلاب می گذرد وجود رهبری و ولایت نعمت بزرگی برای کشور و جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه خیل عظیم شهدا بیانگر معنا و مفهوم دفاع مقدس و آرمان مقاومت است، افزود: دفاع مقدس نه به معنای جنگ طلبی بلکه برآمده از آموزه های مهم دینی و اعتقادی مانند زندگی در صلح و مودت، ایستادگی در برابر ظالم و دفاع از مظلومان است.

به گفته سردار رشیدزاده چهل سال دفاع مستمر پایانی ندارد تا این نهضت به دست صاحب اصلی آن برسد.

فرمانده لشگر زرهی 8 نجف اشرف اصفهان افزود: دستور خداوند ایستادگی در برابرظلم و حتی بیمناک کردن دشمن است که فرصت و جرات دسیسه را از او بگیرد.

وی بر ضرورت واکاوی از گنجینه بزرگ دفاع مقدس و انتقال ارزش های آن به نسل های جوان تاکید کرد.

رشیدزاده همچنین نقش زنان را در دفاع مقدس ستود و افزود: نقش آفرینی زنان در مقابله با هجمه های امروز دشمن نیز ضروری است.

امام جمعه داران دفاع مقدس را الگویی نجات دهنده برشمرد و افزود: هشت سال دفاع مقدس گنجینه ارزشمند و ذخیره پربرکت است که به دلیل بصیرت انقلابی و غیرت دینی ماندگار و به همه جهان صادر شد.

حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی افزود: اگر امروز در بخش نظامی و سامانه موشکی می درخشیم به خاطر تفکر بسیجی است که نابودی تمام دسیسه ها و توطئه های دشمنان را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه داران اضافه کرد: امروز وعده الهی در سراسر جهان در حال تحقق است، هسته های حزب الله در تمام جغرافیای اسلام برای نابودی دشمنان و مستکبران متحد شده اند.

سیاوشی افزود: بخش مهمی از فراگیرشدن تفکر مقاومت در بین ملت ها به دنبال شهادت سردار سلیمانی به وجود آمد.

به گزارش ایرنا، آیین نکوداشت هفته دفاع مقدس با حضور فرمانده لشگر هشت نجف اشرف، شماری از بسیجیان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، مقامات و کارکنان ادارات دولتی، نیروهای نظامی و انتظامی در ناحیه مقاومت بسیج فریدن برگزار شد.

اجرای برنامه صبحگاه مشترک، نواختن آهنگ های انقلابی، اهدای 15 سری جهیزیه به نیازمندان، اهدای جوایز به فعالان مقابله با کرونا و توزیع کتاب و بروشور با موضوع سلامت از دیگر بخش های این مراسم بود.

فریدن با 2 شهر، 28 روستا و جمعیت افزون بر 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*