سه‌شنبه 28 فروردین 1403

5 دلیل برای اهمیت "تمرین و تکرار" دانش‌آموزان

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
5 دلیل برای اهمیت "تمرین و تکرار" دانش‌آموزان
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، سیستم آموزشی در هند به غیر از ساعات عادی مدرسه جنبه‌های مختلفی در زندگی دانش‌آموزان دارد؛ در حالی که زمان صرف شده در مدرسه مهمترین بخش آموزش است اما جنبه‌های دیگر مانند مطالعات شخصی در خانه، انجام تکالیف و... به همان اندازه مهم هستند. به طور کلی یادگیری پس از مدرسه تضمین می‌کند که دانش‌آموزان طبق اهداف تعیین شده در مدرسه به روند تحصیل خود ادامه دهند.

به گزارش ایندیانا تودی، اگرچه بحث در مورد لزوم انجام تکالیف به عنوان یک فعالیت بعد از مدرسه وجود داشته است، اما همچنان در سیستم آموزشی اعتبار دارد. به طور مشابه، سایر فعالیت‌های بعد از مدرسه نیز مهم هستند که در ادامه به اهمیت این موارد اشاره می‌شود:

یادگیری شخصی

هر دانش‌آموز ممکن است به طور کلی فرآیند یادگیری متفاوتی داشته باشد. بنابراین، عاقلانه خواهد بود که به آنها آزادی مطالعه داده شود تا طبق روندی که برای آنها مناسب‌تر است، مطالعه کنند. به عنوان مثال، برخی از دانش‌آموزان ممکن است یادگیری تکه‌ای را ترجیح دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است با تهیه یادداشت‌های شخصی‌شده خود، درس را بیاموزند بنابراین یادگیری شخصی جنبه مهمی از یادگیری پس از مدرسه است و باید توسط مربیان نیز تشویق شود.

یادگیری تعاملی

برخی از دانش‌آموزان عادت دارند مفاهیم را با استفاده از تصاویر بصری بهتر درک کنند. با فراوانی ویدیوهای جذاب آموزشی موجود در فضای مجازی، دانش‌آموزان می‌توانند موضوع را بهتر حفظ کنند و نتایج یادگیری خود را افزایش دهند. به طور مشابه، سایر گزینه‌های یادگیری برای مطالعات گروهی با دوستان بعد از ساعات مدرسه، ایده های یادگیری تعاملی را در بین آنها القا می‌کند.

کمک از کارشناسان

دانش‌آموزان باید مفاهیمی را که در مدرسه خوانده‌اند حفظ کنند. برای این کار آنها باید مطالب آموزشی را دوباره در خانه مرور کنند. زمان مطالعه در خانه، معمولاً با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو می‌شوند در چنین مواقعی، دانش‌آموزان می‌توانند به پلتفرم‌های حل شبهه اعتماد کنند تا در تمام ساعات شبانه‌روز به دنبال کمک متخصص باشند. این پلتفرم‌ها راه‌حل‌های تایید شده را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند و در نتیجه فرآیند یادگیری روان را برای آنها تضمین می‌کنند.

آمادگی برای امتحان

توجه در مدرسه کمک زیادی به عملکرد خوب دانش‌آموزان در امتحانات نمی‌کند. آنها باید پس از اتمام ساعات مدرسه نیز تلاش کنند. به عنوان مثال، دانش‌آموزان می‌توانند به برگه‌های امتحانی سال قبل مراجعه کرده و آنها را حل کنند این کار به آنها کمک می‌کند تا آمادگی خود را ارزیابی کنند. دانش‌آموزان درک بهتری از نقاط قوت خود به همراه موضوعاتی که باید روی آنها کار شود، به دست خواهند آورد.

افزایش اعتماد به نفس

تأثیر تجمعی یادگیری بعد از مدرسه به طور مستقیم باعث افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموز می‌شود. یادگیری بعد از مدرسه به آنها کمک می‌کند تا با برنامه درسی همگام و به طور منظم برای امتحان آماده شوند.

حل فوری سوالات به آنها کمک می‌کند قبل از امتحانات بدون مشکل باقی بمانند، بنابراین از استرس جلوگیری می‌کند. همه این موارد به عنوان تقویت‌کننده اعتماد به نفس برای دانش‌آموزان عمل می‌کند زیرا آنها گامی در جهت موفقیت تحصیلی برمی‌دارند.

البته یادگیری بعد از مدرسه، زمانی که سرگرم‌کننده و جذاب باشد، می‌تواند به طور گسترده‌ای به فرآیند یادگیری دانش‌آموز کمک کند چنین فعالیت‌هایی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با برنامه درسی هماهنگ باشند و همزمان برای امتحان آماده شوند.