پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

دولت بدهی خود را به صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت کند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
دولت بدهی خود را به صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت کند

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان بدهکار است و باید آن را پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌و‌گو با برنامه «سلام صبح بخیر رادیو ایران» با اشاره به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: متاسفانه صندوق ذخیره فرهنگیان، در سال های قبل بسیار خبرساز و حاشیه‌ساز شده و البته بی‌تدبیری هم صورت گرفته است.

او بیان کرد: دغدغه کمیسیون آموزش تنها صندوق فرهنگیان نیست و هدف آن تقویت شأن نظارتی است، زیرا باید قانون‌های باقی‌مانده را بررسی کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: در همین مدت کم، جلوی بسیاری از تخلفات را گرفتیم، دولت به این صندوق بدهکار است و باید پرداخت کند، همچنین تاکید می‌کنم که دوباره تحقیق و تفحصی جدید صورت می‌گیرد زیرا حوزه‌هایی جا مانده‌اند.

فلاحی تصریح کرد: مسیر این تحقیق و تفحص علنی می‌شود و حوزه‌هایی همچون قوه قضاییه هم وارد کار می‌شوند تا تخلفات کاهش پیدا کند.

فلاحی با اشاره به برگزاری کنکور در شرایط کرونایی، یادآور شد: مردم برای برپایی کنکور نظر واحدی ندارند، تصمیمات ما هم البته فایده ندارد و قرار شد کمیسیون در این حوزه ورود نکند.

او گفت: وزارت علوم اصرار به برگزاری کنکور دارد و ما می بینیم که کشورهای دیگر به دلیل وجود کرونا در فضاهای باز برگزار کردند، فراموش نکنیم که رعایت و مدارا با حال مردم در این شرایط کرونایی لازم است.

بیشتر بخوانید

احیای 414 میلیارد تومان از مطالبات اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان از سهم دولت

انتهای پیام /