شنبه 1 اردیبهشت 1403

دولت 1500 پروژه نیمه تمام بهداشت و درمان را تکمیل کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دولت 1500 پروژه نیمه تمام بهداشت و درمان را تکمیل کرد

گناوه - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اتمام پروژه‌های نیمه تمام مهمترین دغدغه دولت سیزدهم است که در این ارتباط در یک سال عمر این دولت یکهزار و 500 پروژه عمرانی نیمه تمام بخش بهداشت و درمان در کشور تکمیل شده است.

به گزارش ایرنا، دکتر بهروز رحیمی روز چهارشنبه پس از بازدید از بخش های مختلف بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون یکهزار و 100 پروژه نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان تکمیل بهره برداری و تحویل شده است و در هفته دولت امسال نیز 400 پروژه دیگر بطور همزمان در کشور به بهره برداری می رسد.

رحیمی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از آغاز فعالیت دولت سیزدهم در مجموع بیش از پنج هزار و 250 پروژه با قریب 12 میلیون مترمربع در دست ساخت داشت ادامه داد: تا پایان امسال برای اتمام حداقل 2 هزار پروژه دیگر برنامه ریزی شده است که بتوانیم مسیر بهداشت و پیشگیری را تقویت کنیم و نظام شبکه را بهبود ببخشیم تا بار بیماری را از بیمارستان‌ها کم شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بطور کلی این وزارتخانه نگاه خود را با ارجحیت متوجه مناطق محروم و مرزی و کمتر برخوردار کرده است، به همین خاطر در بازدیدها، تاکید بر حوزه مناطق مرزی و کمتر برخوردار است تا با این اقدامات به مردم ایران خدمات شایسته و بهتری ارایه دهیم و شرمنده آنها نباشیم.

وی با بیان اینکه امروز توفیقی حاصل شد تا میهمان مردم عزیز شهر خاص تجاری و گردشگری گناوه باشیم، گفت: بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه از بیمارستان های قدیمی وزارت بهداشت است و در بازدیدی که به عمل آمد نیاز به بازسازی و بهسازی در برخی بخش ها نظیر اتاق عمل و اطفال دارد که در آینده خیلی نزدیک از منابع وزارتی تامین می‌شود.

رحیمی عنوان کرد: این بیمارستان در حوزه بخش رادیولوژی نیاز به تجهیزات نظیر دستگاه سونوگرافی و رادیولوژی پرتابل دارد که بطور حتم تامین و ارسال خواهد شد.

وی درباره مطالبه مردمی تامین دستگاه ام آر آی برای شمال استان بوشهر هم گفت: تامین و تجهیز دستگاه‌های رادیولوژی و تکنولوژی بالا مثل ام آر آی و سی تی اسکن از سیاست های وزارت بهداشت برای کل کشور است و پوشش کامل دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بیان کرد: درخصوص نیاز شهرستان گناوه به آم آری آی، با توجه به شرایط شمال استان بوشهر، امشب با حضور مسئولان استانی مورد بررسی قرار می‌دهیم و اگر لازم باشد تامین اعتبار خواهیم کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت به همراه نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی از بیمارستان گناوه بازدید به عمل آورد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای 105 هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها

دولت 1500 پروژه نیمه تمام بهداشت و درمان را تکمیل کرد 2