جمعه 31 فروردین 1403

ذخیره سازی بیش از 4 میلیون تن کالای اساسی در انبارهای کشور

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ذخیره سازی بیش از 4 میلیون تن کالای اساسی در انبارهای کشور

رشت - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور گفت: چهار میلیون تن کالای اساسی در بازار و انبارهای کشور ذخیره‌سازی شده است و نگرانی از بابت تامین نیاز مردم در این زمینه ها وجود ندارد.

عباس تابش روز پنجشنبه طی سفر به گیلان حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی در جمع خبرنگاران افزود: این ذخیره قابل توجه می تواند برای ایام آتی، نیاز مردم را تامین کند ضمن آنکه کالاهای دپو شده در بنادر هم قابل توجه است و همچنان هم روند ورود و تامین کالاهای اساسی ادامه دارد.

وی با اشاره به نظارت هایی که بر اقلام کالایی و خدماتی از طریق سامانه های مختلف همچون سیمبا، اعلام قیمت، گارانتی و مانند آن انجام می شود، افزود: بازرسی چهار میلیون واحد تولیدی در کشور توسط دو هزار و 500 بازرس کاری دشوار است بنابراین باید با استفاده از سیستم های الکترونیکی و سامانه های مختلف و همکاری مردم بازار را رصد کنیم.

وی تصریح کرد: در عین حال از توان بسیج و بازرسی اصناف نیز برای بازرسی و نظارت ها بر بازار و بخش های مختلف مرتبط با آن استفاده می کنیم، ضمن آنکه در سامانه‌ای 124 تمامی قیمت ها به روز موجود است و همه آحاد مردم می‌توانند برای اطلاع از آخرین قیمت ها به آن مراجعه نمایند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: هر نوع قیمت گذاری و فروش کالا به غیر از قیمت های مندرج در سامانه 124 تخلف است و توصیه ما آن است از اجحاف در حقوق مصرف کنندگان در این شرایط به شدت پرهیز شود.

کمبود لاستیک در کشور برطرف می شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: از هفته آینده با توزیع سهمیه های جدید لاستیک کمبود لاستیک در کشور برطرف می شود.

وی از مردم خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلفی کهاجحاف در حقوق مصرف‌کنندگان است به سامانه 124 اطلاع دهند.

حدود دو هزار و 950 واحد صنعتی و بیش از 110 هزار واحد صنفی در گیلان فعال است.

منبع: ABC *س_برچسب‌ها_س*