جمعه 10 فروردین 1403

رئیسی: ادامه جنگ یمن را بی حاصل می‌دانیم / الکاظمی: توافق کردیم از آتش بس و گفتگو برای پایان جنگ یمن حمایت کنیم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
رئیسی: ادامه جنگ یمن را بی حاصل می‌دانیم / الکاظمی: توافق کردیم از آتش بس و گفتگو برای پایان جنگ یمن حمایت کنیم

حجت‌السلام رئیسی گفت: معتقدیم گفتگوی مسئولان منطقه مشکلات منطقه را حل می‌کند و در دیدار با آقای الکاظمی بر گفتگوی مسئولان منطقه باهم تاکید کردیم.

رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با نخست وزیر عراق با بیان اینکه معتقدیم گفتگوی مسئولان منطقه مشکلات منطقه را حل می‌کند گفت که آتش بس و رفع محاصره یمن مورد تاکید ماست و ادامه جنگ یمن را بی حاصل می‌دانیم که در این راستا هرچه زودتر باید به این جنگ خاتمه داده شود.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین گفت که تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی سازی با کشورهای منطقه برای این رژیم امنیت ساز نیست و صلح و آرامش در منطقه با نقش آفرینی همه مسئولان منطقه است اما عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای منطقه مشکل ساز خواهد بود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در راستای گسترش سیاست اول همسایگان ما عراق را نزدیکترین ملت به ملت ایران می بینیم، گفت: قرار شد در حوزه مسائل سیاسی اقتصادی و تجاری روابطمان گسترش یابد، هرچه سریعتر اتصال ریلی شلمچه به بصره صورت گیرد و گام های جدیدی برداشته شود تا ارتباط بانکی و پولی بین دو کشور تسهیل شود.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین با بیان اینکه تسهیل زیارت زائران امام حسین (ع) از سوی دولت آقای الکاظمی قابل تقدیر است، گفت که قرار شد دولت عراق تسهیلات بیشتری برای زیارت زائران ایرانی قائل شود.

رئیس جمهور در پایان با تاکید بر اینکه در روزهای سخت عراق کنار عراق بودیم و همواره کنار هم خواهیم بود گفت که این رابطه به سردی نخواهد گرائید.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت