جمعه 10 فروردین 1403

رئیس جمهور از دستیار مردمی‌سازی دولت چه انتظاراتی دارد؟

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رئیس جمهور از دستیار مردمی‌سازی دولت چه انتظاراتی دارد؟

تهران - ایرنا - رئیس جمهور امروز در حکمی دستیار امر مردمی‌سازی دولت را منصوب کرد حال سوال اینجاست که آیت‌الله رئیسی از این دستیار چه می‌خواهد و چه انتظاراتی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز یکشنبه در حکمی سید احمد عبودتیان را به عنوان دستیار مردمی‌سازی دولت معرفی کرد؛ رئیس‌جمهور برای تحقق مردمی‌سازی از این دستیار برای همیاری مردم و نقش‌آفرینی حلقه‌های میانی انتظاراتی دارد که از مهمترین آنها می‌توان به بستر سازی برای «همیاری مردم» با دولت و «نقش آفرینی حلقه‌های میانی» و بسیج کلیه ظرفیت‌های مردمی در شناسایی پاسخ یابی و حل مسائل محلی و ملی کشور اشاره کرد.

رئیسی همچنین از عبودتیان می‌خواهد تا با «سازمان‌دهی و حمایت از تعاملات نخبگان مردمی و دولت» برای تصمیم‌سازی در سطوح مختلف به کارآمدسازی دولت و حل مسائل کشور از طریق حلقه‌های میانی کمک کند.

یکی دیگر از مهمترین انتظارات رئیس دولت مردمی از دستیار مردمی‌سازی دولت، «گفتمان‌سازی ارزش‌ها» اصول و شعارهای دولت و نظام اسلامی در میان مردم با اتکا به ظرفیت‌های مردمی است.

ایجاد زمینه و پیگیری تحقق «نظارت و مطالبه‌گری مردم» نسبت به عملکرد و سلامت اداری مسوولان در سراسر کشور مبتنی بر شاخص‌های گفتمانی دولت اسلامی و «فرهنگ‌سازی و ترویج روحیه مردمی در دولت» در ابعاد مختلف اعم از تعامل با مردم، حضور در بین مردم، شنیدن حرف مردم، اطلاع رسانی به مردم، اقناع و رفع شبهات مردم، تکریم و جلب رضایت مردم هم از دیگر انتظارات رئیس‌جمهور از دستیار امر مردمی‌سازی دولت عنوان شد.

رئیسی همچنین از عبودتیان «تسهیلگری و مانع‌زدایی از فعالیت نهادهای مردمی» اعم از تشکل‌های خودجوش مردمی و دانشجویی هیأت‌ها، مساجد و سازمانهای مردم نهاد در حل مسائل کشور با تأکید بر مسائل فرهنگی و اجتماعی از طریق حلقه‌های میانی را می‌خواهد.

رئیس دولت سیزدهم در اتتظارات خود بر «توانمندسازی، انسجام بخشی و هم‌افزایی نیروهای مومن انقلابی» سراسر کشور در راستای همیاری با دولت تأکید دارد.

رئیس‌جمهور انتظار دارد تا دستیار امر مردمی‌سازی دولت از همیاران مردمی دولت برابر آفات رایج نظامات رسمی و اداری از قبیل ساختارگرایی، دیوان‌سالاری، منفعت طلبی، قدرت طلبی و جاه طلبی صیانت کند.

برچسب‌ها