جمعه 7 اردیبهشت 1403

رازهای موفقیت نفر هفتم کنکور هنر 1401 از شهرستان نوبنیاد جویم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رازهای موفقیت نفر هفتم کنکور هنر 1401 از شهرستان نوبنیاد جویم

شیراز_ایرنا_ عباد صدیقی اهل روستای کاریان کهن از توابع شهرستان جویم، موفق به کسب رتبه 7 کشوری کنکور هنر سال 1401 شده است. او رازهای موفقیت خود را تقسیم و مدیریت زمان، تقویت دروس و تقویت ذهن می داند.

عباد صدیقی در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه اینکه در کدام یک از دروس در آزمون‌ها عملکرد موفق‌تری داشته است می گوید: در ابتدا نقطه قوت من در دروس عمومی بود، اما با تقسیم درست زمان توانستم دروس تخصصی خود را هم تا حد خوبی تقویت کنم.

نفر هفتم کنکور هنر سال 1401 در مورد راهکار خود جهت مدیریت زمان در کنکور اظهار کرد؛ شاید پاسخ به این سوال کمی طولانی شود اما ضعف اصلی اکثر داوطلبان در این قسمت است. تا قبل از عید نوروز نیاز زیادی به زمان دار کار کردن نیست و شما فقط باید کتاب ها را چند بار مطالعه و در فاصله های مشخص مرور کنید و تست های هر موضوعی را هم به همراه آن کار کنید و نکات آن‌را هم به صورت خلاصه به متن درسنامه اضافه کنید.

اما بعد از عید داستان متفاوت می شود. تکنیکی که من استفاده می کردم و یک روش امتحان شده و علمی است، تکنیک زمان نقصانی می باشد. برای مثال در دروس عمومی (ادبیات 18 دقیقه - عربی20 دقیقه - دینی 17 دقیقه - زبان 20 دقیقه - جمع: 75 دقیقه)، به هر درس 15 دقیقه زمان می‌دهیم و در این پانزده دقیقه هم اولویت با سوالات آسان تر است (نمره سوال آسان با سوال سخت مساوی است)

پس شما اصلا نباید مشغول سوالات زمان‌گیر شوید. پس از گذشت 60 دقیقه شما سوالات آسان هر درس را جواب داده اید و 15 دقیقه دیگر زمان دارید که با خیال راحت برگردید و اگر جایی زمان یا تمرکزتان به هم خورده است, زمان را به آن اختصاص دهید. در دروس اختصاصی هم همین داستان صدق می کند.

نفر هفتم کنکور هنر سال 1401 اضافه کرد: نکته مهم این است که تا مدت ها شما در 15 دقیقه واقعا حتی به نصف سوالات یک درس هم نرسید اما با تمرین این تکنیک مطمئن باشید ذهن شما خودش را تقویت می کند که از بیشترین ظرفیت خود در این زمان استفاده کند. برای تمرین این تکنیک از بعد از عید با پیشنهاد مشاورم از روی کتاب هایی که سوالات دروس عمومی کنکور های سالهای قبل را طبقه بندی کرده اند, هر روز صبح در مدت زمان سی دقیقه به سوالات دو درس عمومی (مثلا فارسی و زبان در یک روز و عربی و دینی هم در روز بعد) جواب می‌دادم و در حدود بیست دقیقه هم جواب تشریحی آنرا بررسی می کردم.

این دانش آموز موفق در مورد تغییر روش مطالعه دروس هم گفت: موضوع مهمی که مخصوصا در دروس اختصاصی کنکور هنر وجود دارد این است که باید به همه دروس به اندازه کافی وقت داد و هیچ درسی حذف نشود و در مرحله دوم به دروسی که در زیرگروه موردنظر شما ضریب بیشتری دارد با اهمیت بیشتری مطالعه کنید.

صدیقی در مورد تاثیر برنامه ریزی هم معتقد است که شخصا تا به حال اصلا تجربه مطالعه و حتی گذراندن وقت روزانه طبق برنامه را نداشته است، اما اگر الان بخواهم به شما یک توصیه برای موفق شدن در کنکور بکنم, قطعا برنامه‌ریزی و استمرار است. برنامه ریزی ای که با استمرار همراه باشد بعد از چند وقت معجزه‌اش را به شما نشان می‌دهد.

وی در مورد نقش والدین در مسیر موفقیت نیز گفت: والدین همیشه نقش مشاوری دلسوز را برایم ایفا کرده اند، نظرات خود را تحمیل نکرده و در دنبال کردن تصمیمات مرا یاری کرده‌اند. نکته ای که باید مورد توجه داوطلبان قرار گیرد (مخصوصا در رشته هنر) به سختی می شود نظر والدین را به طور کامل با خود همراه کرد. فقط می توانید در طول این مسیر با ثابت کردن خودتان، کم‌کم نظر آنها را عوض کنید.

شهرستان جویم در فاصله 250 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها