پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

750 راس دام قاچاق در قشم توقیف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
750 راس دام قاچاق در قشم توقیف شد

قشم - ایرنا - رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: یک محموله بزرگ قاچاق دام زنده شامل 750 راس دام قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در نزدیکی جزیره قشم توقیف شد.

علی صالحی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق و با دستور قضایی، ناوتیپ رزمی 112 ذوالفقار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفق شد یک فروند شناور حامل محموله بزرگ دام قاچاق را شناسایی و توقیف نماید.

وی ادامه داد: در این عملیات، 6 قاچاقچی دستگیر و شناور مورد نظر نیز توقیف شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان با تاکید بر خسارت جبران ناپذیر قاچاق دام به اقتصاد کشور، تصریح کرد: با اقدام به موقع دستگاه قضایی استان و عملیات ضربتی نیروی دریایی سپاه پاسداران، از خروج این محموله دام از مرزهای کشور جلوگیری شد.

وی در پایان با اشاره بر تاکید رییس قوه قضاییه در مبارزه جدی با پدیده قاچاق، اظهار کرد: این مهم با جدیت پیگیری می‌شود و به همین منظور دستگاه قضایی با تمام توان و بدون اغماض با قاچاقچیان برخورد می‌کند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

*س_برچسب‌ها_س*