جمعه 31 فروردین 1403

راه اندازی 9 قرارگاه شهید سلیمانی در لرستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
راه اندازی 9 قرارگاه شهید سلیمانی در لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت: 9 قرارگاه شهید سلیمانی به‌منظور مقابله با شیوع کرونا و حمایت از نیازمندان در استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام مهدی قدرتی روز جمعه با اشاره به اجرای طرح «یلدای زینبی» توسط اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان هم‌زمان با ایام ولادت باسعادت حضرت زینب‌کبری (س) و شب یلدا افزود: با توجه به شیوع کرونا و لزوم حمایت از اقشار آسیبپذیر جامعه به‌ویژه آسیبدیدگان ناشی از ویروس اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان نیز برنامه‌ها و فعالیت‌هایی را در دستور کار خود قرار داد.

وی بیان کرد: باتوجه به هم‌زمانی سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب‌کبری (س) و روز پرستار و شب یلدا این اداره‌کل در نظر دارد طرحی با عنوان «یلدای زینبی» را با محوریت تکریم کادر درمانی را برگزار کند.

حجت‌الاسلام قدرتی با اشاره به برگزار شدن این برنامه توسط قرارگاه استانی فرهنگی و اجتماعی طرح شهید قاسم سلیمانی لرستان و با مشارکت هیئات مذهبی و گروه‌های جهادی، اضافه کرد: در این طرح از مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز غربالگری کرونا و مراکز و خانه‌های بهداشتی روستایی و حاشیه شهرها بازدید و از کادر درمانی آنها تقدیر می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان اظهارداشت: این قرارگاه‌های فرهنگی و اجتماعی که در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی فعالیت دارند شامل یک قرارگاه استانی و هشت شعبه شهرستانی است.

وی در ادامه به فعالیت روحانیون مستقر استان در قالب گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: تعدادی از روحانیون ما در قالب گروه‌های جهادی برای غسل و کفن بیماران به‌ویژه متوفیان کرونایی اقدام کردند.

وی ادامه داد: تعدادی از این طلاب جهادگر نیز در زمینه ضدعفونی کردن معابر و نقاط هدف و همچنین جمع‌آوری و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان اقدام کردند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*