پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

راه اندازی مرکز یادگیری معلم / اعلام فراخوان اشتراک تولیدات معلمی در آینده نزدیک

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
راه اندازی مرکز یادگیری معلم / اعلام فراخوان اشتراک تولیدات معلمی در آینده نزدیک

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ضمن اعلام جزئیات راه اندازی مرکز یادگیری معلم از اعلام فراخوانی در آینده نزدیک برای اشتراک گذاری تولیدات محتوایی معلمان خبر داد.

محمدابراهیم محمدی در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: مرکز یادگیری معلم ایجاد شده است تا بتواند به معلمان در زمینه ارتقای سواد رسانه ای، تولید محتوا و آموزش در وضعیت کرونایی کمک کند.

وی افزود: این مرکز که در دل شبکه رشد قرار دارد سعی کرده به معلمان کشور در بخش های مختلف و رفع نیاز آنها به آموزش های لازم ارائه خدمت کند.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه ارائه آموزش های برخط، آموزش تولید محتوای برخط و اشتراک گذاری نمونه تدریس های برخط در مرکز یادگیری معلم دنبال می شود گفت: درباره روش تدریس برخط محتواهای مختلفی که می تواند برای معلمان دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم و فنی و حرفه ای به نحوی به کار بیاید و آن ها را از حضوری فیزیکی در کلاس بی نیاز کند در این مرکز تهیه و ارائه شده است.

وی افزود: به عنوان مثال در زمینه یادگیری معکوس در وضعیت کرونا، به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است. پاسخ به سوالاتی که معلمان می توانند در زمینه تدریس برخط داشته باشند را نیز پیش بینی کرده ایم. پادکست هایی برای معلمان تهیه شده و همچنین شقوق مختلف آموزش معکوس مورد توجه قرار گرفته و اگر معلمان به شبکه رشد و این سرویس خدمات مراجعه کنند می توانند اطلاعات مفیدی دریافت کنند.

محمدی با بیان اینکه در قسمت آموزش تولید محتوای برخط به مهارت جست و جوی محتوای الکترونیکی در اینترنت، تولید و ویرایش ویدئو و فایل صوتی و تصویری، ارائه مطلب در فضای مجازی، طراحی آزمون آنلاین پرداخته شده است اظهار کرد: این آموزش ها برای معلمان در هر سطح دانشی که قرار داشته باشند قابل استفاده است.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به بارگذاری نمونه تدریس های برخط تولید شده در استودیو تخصصی این دفتر که با آخرین استانداردهای آموزشی روز همخوان است گفت: آنچه می توانست برای معلمان در رشته های مختلف آموزشی در وضعیت کرونایی مفید باشد در این مرکز آماده شده است.

وی افزود: البته این کار هنوز ادامه دارد و شبانه روزی در استودیوی تخصصی مشغول تولید محتوا هستیم. بناداریم طی فراخوانی که انجام خواهد گرفت این فرصت فراهم شود تا معلمانی که اقدام به تولید محتوا کرده اند بتوانند کارشان را به اشتراک بگذارند. تجارب و کارشان را ارائه کنند و مرکز یادگیری معلم محلی برای تبادل نظرات آموزشی باشد.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه استقبال به طور نسبی خوب بوده است عنوان کرد: اخیرا شبکه رشد را به سرورهای جدید منتقل کرده ایم که پهنای باند و ظرفیت بالاتری دارد.

انتهای پیام