شنبه 1 اردیبهشت 1403

راه اندازی نقاهتگاه کرونایی اصفهان با ظرفیت پذیرش 210 بیمار برای اولین بار در کشور

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
راه اندازی نقاهتگاه کرونایی اصفهان با ظرفیت پذیرش 210 بیمار برای اولین بار در کشور

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: در سال گذشته به بیش از 55 هزار نفر کمک های معیشتی و کمک های دارویی و بهداشتی ارایه شد که 19 هزار از آن بسته معیشتی بوده است؛ ارزش اقتصادی خدمات داوطلبان بیش از 10 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ داریوش کریمی پیش از ظهر امروز درنشست خبری در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در سال 99 مجموعه کل حوادثی که در حوزه امداد و نجات پوشش داده شده دو هزار و 301 مورد بود که از این تعداد هزار و 115 مورد را حوادث جاده ای شامل می شود که نزدیک به 50 درصد است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان عنوان کرد: خدمات حضوری هلال احمر 263 مورد، خدمات دریایی ساحلی که بیشتر مربوط به ساحل چادگان است 21 مورد و همچنین دو مورد زلزله که هر دو در سمیرم بود.

کریمی بیان کرد: 16مورد سیل و آب گرفتگی، 523 مورد حوادث شهری، 231 مورد صنعتی کارگاهی و 105 مورد حوادث کوهستان در استان بود که حوادث کوهستان بسیار سخت و نفس گیر است و ممکن است هفته ها طول بکشد.

*اصفهان مقام دوم در حوادث جاده ای را دارد

وی ادامه داد: مجموع کل آسیب دیدگان هفت هزار 58 نفر بوده است؛ که آسیب دیدگان جاده ای سه هزار و 281 مورد بوده است که در کشور مقام دوم را در این زمینه داریم و برخی سال ها در کشور در این زمینه اصفهان رتبه اول را دارد؛ کل نجات یافتگان دو هزار 124 نفر بوده است. کریمی با بیان اینکه نسبت به سال 98 با توجه به منع ترددها 26 درصد حوادث کمتر شده بود، گفت: در زلزله استان کهکیلویه و بویر احمد و سمیرم بعد از ارزیابی در ساعت های اولیه تیم های در منطقه جنوب به منطقه اعزام شدند. داریوش کریمی خاطرنشان کرد: در این حادثه 229 خانوار چادر داده شد و 422 تخته موکت و 250 سبد غذایی یک ماهه بین خانواده ها توزیع شد وی افزود: 42 پایگاه در استان فعال است و بیش 1300 نفر داوطلب در این پایگاه خدمات ارایه می دهنند سه هزار و300 نجات گر ثبت شده داریم؛ توان افزایی ها و دوره ها و آموزش مورد توجه است

*کانون ها و خانه های هلال، 23 هزار عضو دارند

حیدرعلی خان بازی در این نشست اظهار کرد: کار مهمی که این معاونت انجام می دهد جذب سازماندهی و آماده کردن افراد جوان برای کارهای عام المنفعه و امدادی است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: 23 هزار عضو داریم که در قالب کانون ها و خانه های هلال سازماندهی شده است که برنامه های ابلاغی را اجرا کنند.

وی افزود: از این جهت برای استفاده از پتانسیل ها تفاهم نامه ها با سازمان ها و ارگان های مختلف از جمله اموزش پرورش انجام شده است.

حیدر علی خانی در مورد یکی از دیگر از برنامه های هلال احمر در حوزه جوانان گفت: برنامه دیگر هلال احمر در حوزه جوانان تیم های سحر است که این تیم ها با بهره گرفتن از تیم هایی متشکل از روانشناسان سازماندهی می شوند و در غیر حادثه در آسیب های اجتماعی و آموزش و... فعالیت می کنند و در زمان حادثه تلاش می کنند فضایی ایجاد کند افرادی که متاثر از حادثه شدند به نحوی که کمترین آسیب را ببینید بتوانند به چرخه زندگی بگردند.

*نقاهتگاه کرونایی اصفهان، اولین نقاهتگاه با پذیرش 210 بیمار 

در ادامه نشست امیر جلالیان اظهار کرد: در حوزه توان بخشی در سال گذشته 12 هزار 469 نفر مراجعه داشتیم در بخش درمانی 46 هزار و 215 نفر و در داروخانه 151 هزار نفر مراجعه کننده داشتیم.

معاونت بهداشت درمان و توان بخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: سه میلیارد و 400 میلون تومان در بخش داروخانه تخفیف داشتیم که این نشان دهنده این است که هلال احمر با نگاه خدمت در بخش داروخانه است و نگاه تجاری ندارد.

وی افزود: در حوزه فوریت ها و داروهای خاص تا این لحظه در تکمیل سبد دارویی تلاشمان را با دانشگاه علوم پزشکی و بخش های خصوصی به گونه انجام داده و تلاش کردیم که هر بیماری که به ما مراجعه میکند بدون دارو خارج نشود.

وی ادامه داد: داروهای کرونایی دو دسته هستند؛ دسته اول مختص بیمارستان هستند که در هیچ داروخانه ای توزیع نمی شود اما داروهایی که در داروخانه ها توزیع می شود در داروخانه هلال احمر نیز بیشر وجود دارد.

جلالیان با اشاره این که توزیع انسولین در حال حاضر مشکلی ندارد، گفت: در حوزه توان بخشی 9 مرکز فعال و 2 مرکز نیز به زودی افتتاح می شود؛ 500 میلیون تومان در سال گذشته از خیران در تجهیز مراکز توان بخشی کمک گرفتیم.

امیرجلالیان گفت: نقاهتگاهی که توسط جمعیت هلال احمر ایجاد شد اولین نقاهتگاه بود که در کشور زیر با 210 بیمار پسا کرونایی رفت.

وی گفت: آموزش و توانمند سازی نیروها و کیفیت خدمات و توسعه خدمات و ارتباط با محیط دانشگاه امسال مد نظر قرار دارد

*اجرای بیش از 400 پروژه داوطلبی در هلال احمر اصفهان

محمد نبی متقی در این نشست اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با توجه به اینکه داوطلب محور است حساسیت ویژه ای در این مورد دارد؛ از ابتدای سال و در ایام نوروز طرح فرشتگان رحمت توسط داوطلبان اجرا می شود و در ماه مبارک رمضان نیز طرح همای رحمت و بسته های معیشتی و توزیع غذای گرم را انجام می دهند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بیش از 400 پروژه داوطلبی داشتیم که ارزش ریالی هر پروژه حداقل یک میلیون تومان است، گفت: طرحی برای سالمندان به عنوان طرح نیابت داریم و همچنین تعامل خوبی با سازمان انتقال خون داریم که در سال گذشته بیش از 900 نفر از داوطلبان برای اهدای خون مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه به مناسبت های مختلف برای ارائه خدمات به محرومان استفاده کنیم، گفت: در شب یلدا نیز کسانی که در بیمارستان ها بودند داوطبان کنار آن ها قرار گرفتند.

*55 هزار نفر در استان کمک های معیشتی و دارویی از هلال احمر دریافت کردند

متقی ادامه داد: در سال گذشته به بیش از 55 هزار نفر کمک های معیشتی و کمک های دارویی و بهداشتی ارایه شد که 19 هزار از آن بسته معیشتی بوده است؛ ارزش اقتصادی خدمات داوطلبان بیش از 10 میلیارد تومان بوده است.

*برگزاری یک هزار 415 دوره در هلال احمر اصفهان

اصغر سلطانی در این نشست گفت: اگر بخواهیم جامعه آماده داشته باشیم باید بحث اموزش جدی گرفته شود.

معاون اموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: در سال 99 در آموزش همگانی یک هزار 415 دوره در این زمینه برگزار شد که 35 هزار نفر فراگیر را تحت پوشش قرار دادیم.

وی افزود: در آموزش تخصصی 132 دوره و 3120 نفر توانستند از این موقعیت استفاده کنند و اموزش ببینند

سلطانی گفت: در واحد مربیان با سه دوره ای که برگزار شد توانستیم 400 مربی جذب کرده و جمع مربیان استان به 820 نفر برسانیم و دو دوره بازآموزی نیز برای مربیان برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه کرونا و نگاه خاصی که به فضای مجازی شد، گفت: تولید محتوا و توزیع و نشر آن در فضای مجازی انجام شد که در نهایت آمار بازدید این تولیدات جمعا به سه میلوون و 400 هزار بازدید رسید.

انتهای پیام /