سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

راه اندازی 30 هزار طرح اشتغال برکت برای اقشار اجتماعی ویژه در سال جاری

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
راه اندازی 30 هزار طرح اشتغال برکت برای اقشار اجتماعی ویژه در سال جاری

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از اجرای بیش از 30 هزار طرح اشتغال برای اقشار اجتماعی ویژه خبر داد.

خبرگزاری میزان - محمد ترکمانه ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بنیادبرکت امسال 30 هزار و 500 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را برای اقشار اجتماعی ویژه و آسیب‌پذیر در سراسر کشور اجرا می‌کند.

وی یادآور شد: این اقشار اجتماعی ویژه و آسیب‌پذیر شامل زنان سرپرست خانوار، کولبران، سوخت‌کشان، خانواده شهدا و ایثارگران، طلاب و خانواده‌هایشان، معلولین و خانواده‌های دارای معلول، خانواده کودکان بازمانده از تحصیل و افرادی که مهاجرت معکوس کرده و به روستاهایشان بازگشته‌اند می‌شود.

ترکمانه تاکید کرد: اجرای این 30 هزار و 500 طرح اشتغال‌زایی ایجاد 105 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را برای این اقشار ویژه و سایر افراد به دنبال دارد.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال اقشار اجتماعی ویژه و آسیب‌پذیر در سال جاری 54 هزار و 900 میلیارد ریال است.

وی با تاکید بر حمایت بنیاد برکت از اقشار اجتماعی ویژه گفت: بنیاد در سال 1400 نیز نزدیک به 29 هزار طرح اشتغال را برای این اقشار راه‌اندازی کرده است.

ترکمانه تصریح کرد: 80 درصد فعالیت‌های بنیاد برکت بر توانمندسازی اقتصادی، اشتغال و معیشت مردم متمرکز است و اشتغال‌زایی مأموریت اصلی بنیاد به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل بنیاد برکت با ارائه آماری درباره عملکرد این بنیاد در حوزه اشتغال بیان کرد: تا به امروز 190 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و روستایی کشور اجرا شده که ایجاد قریب به 600 هزار فرصت شغلی خرد و خانگی را به دنبال داشته است.

وی افزود: امروزه شبکه تسهیل‌گران بنیاد برکت با 32 هزار مقام و مسئول محلی در ارتباط مستمر هستند.

ترکمانه با تاکید بر فعالیت بنیاد برکت در سراسر کشور خاطرنشان کرد: 12 هزار روستا و 390 شهرستان در تمامی استان‌ها تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند.