پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

راه اندازی کمیته مشترک بین دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و روسیه

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
راه اندازی کمیته مشترک بین دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و روسیه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از راه اندازی کمیته مشترک همکاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی روسیه خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران آماده همکاری‌های مشترک بین المللی با دانشگاه‌های خارجی در زمینه ویروس کرونا را دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر کوهپایه زاده در اجلاس روسای دانشگاه‌های ایران و روسیه که امروز به شکل مجازی در دانشگاه تهران در حال برگزاری است بر اهمیت گسترش تعاملات بین المللی دانشگاه‌ها در شرایط کنونی تاکید کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایران تعداد 11 دانشکده و بیش از هزار عضو هیات علمی دارد و از لحاظ پوشش تعداد دانشجویان علوم پزشکی کشور در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی وضعیت بسیار خوبی را دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران از فرصت ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا ویروس تلاش می‌کند فعالیت‌های نیز در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور روسیه در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و غیره انجام بدهد و این آمادگی را داریم که دانشگاه‌های علوم پزشکی که می‌توانند با ما تعامل داشته باشند روابط و تعاملات بین المللی خود را در عرصه‌های مختلف با آنها آغاز کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین تاکید کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از بیمارستان‌های آموزشی تحت پوشش دانشگاه ایران فعال هستند که ما می‌توانیم در عرصه آموزش‌های بالینی با دانشگاه‌های کشور روسیه که رشته‌های بالینی ما را نیز دارند همکاری‌های داشته باشیم و براین اساس بتوانیم آموزش‌ها و یافته‌های خود در عرصه رشته‌های علوم پزشکی بالینی را به تبادل بگذاریم. چرا که در حال حاضر رشته‌های بالینی زیادی نظیر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پیراپزشکی، توان بخشی، علوم روانی، روانشناسی و فناوری‌های دیگر در دانشگاه علوم پزشکی ایران فعال است که در تمامی این زمینه‌ها آماده همکاری با دانشگاه‌های روسیه هستیم.

دکتر کوهپایه زاده همچنین خاطر نشان کرد: تبادلات و تعاملات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور روسیه می‌تواند به شیوه‌های مختلف اعم از برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی، انجام پروژه‌های مشترک، تبادل استاد، اعزام دانشجو و غیره اتفاق بیفتد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: یکی دیگر از زمینه‌های لازم برای انجام تعاملات و همکاری‌های مشترک دانشگاه علوم پزشکی ایران با دانشگاه‌های علوم پزشکی روسیه در حوزه تحقیق، توسعه و تجهیزات علوم پزشکی است. بنابراین با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع کرونا می‌توانیم در حوزه تولید وتوسعه وسایل حفاظت بهداشتی و علوم پزشکی وهمچنین تجهیزات آزمایشگاهی با دانشگاه‌های کشور روسیه همکاری داشته باشیم که این امر در حوزه وسایل تنفسی و کمک تنفسی نیز می‌تواند صورت بگیرد. ضمن این که تبادل تجربیات مدیریتی در بحران ناشی از کرونا نیز می‌تواند از حوزه‌های دیگر فعالیت‌های و تعاملات دو دانشگاه‌های کشور روسیه و با دانشگاه ایران باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطر نشان کرد: تدوین پروتکل‌های علمی در حوزه‌های تشخیصی، درمان و پیشگیری از بیماری کرونا و همچنین بیماری‌های تنفسی می‌توانند از دیگر موضوعات قابل بحث و مشترک بین دانشگاه‌های علوم پزشکی روسیه و دانشگاه ایران باشد و البته این موضوع حتی قابل پیگیری در سطح دانشگاه‌های بین المللی و خارجی نیز است.

وی از راه اندازی کمیته علوم پزشکی مشترک با دانشگاه‌های روسیه در دانشگاه علوم پزشکی ایران خبرداد و گفت: این کمیته می‌تواند د رموضوعات مورد بررسی و پیگیری مشترک بین دانشگاه‌های دو کشور نقش تاثیرگذاری داشته باشد و اصالت فعالیت‌های دانشگاهی را می‌تواند چندین برابر افزایش بدهد.

انتهای پیام