پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

رزمندگان آیات الهی را بر روی زمین پیاده کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رزمندگان آیات الهی را بر روی زمین پیاده کردند

کرج - ایرنا - فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: رزمندگان اسلام و مردم قهرمان ایران در هشت سال دفاع مقدس با نقش آفرینی و خلق حماسه های ارزشی، آیات الهی را بر روی زمین پیاده کردند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی روز سه شنبه در نمایشگاه روایتگری عملیات خیبر که در سپاه کرج برگزار شد، در جمع بانوان بسیجی به نقش زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری روز گذشته منشوری را جلوی دفاع مقدس گذاشتند که انواع مختلفی از آن را ساطع کرد.

وی اظهار داشت: ایشان فرمودند که در دفاع مقدس هر کسی و هر فردی جای خود را پیدا کرد که چه بکند، دفاع مقدس به ما یک مدل داد.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که دفاع مقدس مدل بسیار ارزشمندی برای دفاع است که نمونه آن در دنیا وجود ندارد. در این دفاع از یک نوجوان 13 ساله همچون شهید فهمیده، شهید رضا پناهی و شهید بهنام محمدی وظیفه خود را در این فضا مقدس می دانست تا یک پیرمرد 90 ساله که جایگاهش در دفاع کجاست.

مولایی افزود: کشورهای مختلفی در دنیا همچون کشورهای آمریکای جنوبی، آسیا و آفریقا مورد تجاوز قرار گرفتند ولی این مدل از دفاع را هیچکدام نداشته اند.

این جانباز مدافع حرم و هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: اگر در دفاع مقدس پیروز شدیم به خاطر تمام کسانی است که در این دفاع جایگاه و وظیفه خود را پیدا کردند که می توان به جایگاه زنان، کسبه، پزشک، روحانی و... نیز اشاره کرد.

وی گفت: در دفاع مقدس حتی یک دختربچه 9 ساله نیز وظیفه خود را می دانست به طوریکه قلک خود را می شکست و به همراه نامه ای کوتاه داخل نایلون می انداخت و برای رزمندگان می فرستاد.

سردارمولایی افزود: یک مادر نیز وظیفه خود می دانست که فرزند و شوهرش را راهی جبهه می کرد و خودش نیز به مسجد می رفت وسایل را جمع آوری، بسته بندی و به جبهه ها می فرستاد.

این فرمانده ادامه داد: ایفای نقش بعضی از این مادران و خواهران در دفاع مقدس بی بدیل بود به طوریکه حتی بعضی از آنها در خرمشهر اسلحه به دست گرفتند و جنگیدند و شهید شدند.

وی گفت: حتی بعضی از زنان و دختران ما در درمانگاه هایی که در نزدیکترین نقطه به خطوط مقدم برپا می شد خدمت می کردند.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه در دفاع مقدس همه فهمیدند و همه پشت سر رهبرشان ایستادند و عقب ننشستند، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ما یک جنگ مردمی شد که مدلی جدیدی برای خود گرفت.

حاج قاسم یکی از سربازانی دفاع مقدس که دنیا را لرزاند

مولایی در ادامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را یکی از سربازان این دفاع مقدس دانست که دنیا را لرزانده است.

وی گفت: حاج قاسم به قدری دنیا را لرزانده که رییس جمهور بزرگترین کشور دنیا که همه چیز در کشورش دارد به قدری بی ادب و کینه دار می شود که در همه جا می گوید باید این فرد را از سر راه برداریم و بعد از شهادت حاج قاسم نیز با وقاحت در همه جا می گوید من دستور ترورش را داده ام.

فرمانده سپاه البرز افزود: این حرکت این فرد منفور نشان دهنده اثرگذار بودن این شهید است.

شهید سلیمانی با یک جمله تعریف نمی شود

وی ادامه داد: اگر بخواهیم شهید سلیمانی را با یک جمله تعریف کنیم، نمی توان تعریف کرد و این شهید را با یک آیه می توان تعریف کرد که همان آیه مبارکه 54 سوره مائده است.

این جانباز گفت: خداوند در این آیه می فرماید که قومی می آید که آن ها خداوند را دوست دارند و خداوند نیز آن ها را دوست دارد و خدا از جایی که خودش می داند تمام داشته هایش را به این ها عطا می کند که به یکی از ویژگی این قوم که می رسد خاکی و خاضع بودن هست.

وی افزود: این ویژگی را شهید سلیمانی داشت که هیچکس برایش فرقی نداشت و خوشرو بود و در حالیکه این افراد در مقابل کافرین سخت هستند.

وی بیان داشت: تمام رزمندگان مجاهد در راه خدا بودند که یکی دیگر از ویژگی های سردار سلیمانی است که تمام عمرش مجاهد در راه خدا بود و بی وقفه در تمام عمرش در این راه تلاش می کرد و استراحت نداشت..

وی گفت: تمام دنیا با شهادت حاج قاسم به هم ریخت که نشان از عزیز بودن او داشت و این شهید می گفت دفاع از حریم دین باید کرد و علیرغم تمام سرزنش ها خسته نمی شد.

در این مراسم یکی از راویان دفاع مقدس چگونگی عملیات خیبر که نخستین عملیات آبی خاکی دفاع مقدس بود را برای زنان بسیجی تشریح کرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*